Maak kaartjes met namen van bekende nederlanders artiesten, zangers, bn ers etc. en ga voor de groet staan en beeld ze uit, doe dit mannen tegen vrouwen of jongens tegen meisjes. Is het geraden dan krijgt de groep een punt.
Iedere een een of twee keer laten uitbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

kwis of bordspel
film kijken
koffie/theedrinken en kletsen
anneliez
12 jaar geleden
Kaarten, je hebt enkel 1 pak kaarten nodig en je kan heel veel dingen er mee spelen, de leeftijd maakt dan ook niet zoveel uit. Zoek gewoon even op het internet achter een kaartspel met regels en je bent bezig voor een tijdje. (Poker of Uno, met aangepaste regels, zijn altijd leuk)

Toegevoegd na 3 minuten:
Waarheid, durven of doen. Afhankelijk van je leeftijd ben je daar ook even zoet mee.

Film kijken gaat uiteraard ook altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hints doen of
Wie ben ik.
Maak kaartjes met namen van dieren of bekende figuren zoals voetballers, popsterren enz. Houdt een thema aan.
Geeft iedereen een kaartje en laat dat op de rug van een ander spelden zonder dat dat gezien wordt.
Laat je gasten om de beurt voor de groep staan en door middel van ja-nee vragen erachter komen wie of wat hij/zij is.
Je kunt meerdere rondes spelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sjoelen

Dansen

Kaarten

Kwartetten

Koken

Eten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bijvoorbeeld kaarten. Ezelen is een leuke activiteit met 6 personen. Je hebt dan nodig:
4 azen
4 boeren
4 heren
4 vrouwen
4 achten
4 zessen

andere setjes zijn ook mogelijk. Eerst schud je de kaarten. Je deelt dan de kaarten onder de spelers.
Iederen speler krijgt dus 4 kaarten. Ga zo zitten dat je de kaarten van de anderen niet kunt zien.
Het doel is om een setje van 4 azen of boeren bijvoorbeeld te hebben. De kaart die je niet nodig hebt, houd je op tafel. Wacht totdat de anderen dit ook hebben gedaan. Geef schuif dan de kaarten door naar de persoon links van je. Heb je het setje van 4, dan leg je je duim op de rand van de tafel. De anderen moeten dit dus ook doen. De persoon die dit het laatst heeft gedaan, krijgt een letter. De lettervolgorde is E-Z-E-L. De persoon die het eerst alle 4 de letter heeft, heeft verloren.

Hiervoor kan ook een opdracht verzonnen worden, of vraag bij deze persoon doen, durf of waarheid.