Wat is de puntentelling van duizendkaarten?

Ook wel duizendjokeren genoemd, waarbij de schoppenvrouw 100 punten is. We hebben vooral twijfel over de aas en de joker, hoeveel die waard zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

volgens mij de aas gewoon 10 punten, net als de andere plaatjes. de joker 20 denk ik
anneliez
13 jaar geleden
Nummer kaarten (2,3,4,5,6,7,8,9) zijn 5 punten. De 10, boer, vrouw en koning 10 punten. De aas 20 punten. Een joker 25 punten en de schoppen vrouw 100 punten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij staan hier de spelregels van het kaartspel wat je bedoeld. Het spel wordt daar duizenden genoemd.

http://cardgames.startpagina.nl/prikbord/4828774/4828777/re-spelregels-duizenden

Veel plezier met spelen.