Hoe kan je het beste de 5-letterwoorden raden van lingo?

heeft iemand misschien tips voor het spel lingo? de 5 letter woorden? misschien is er een lijst met alle 5-6-7 letterwoorden maar kan deze niet vinden. Graag hulp

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.1K

Het beste antwoord

Je moet eigenlijk op zoek naar twee woorden elke beginletter, die veel verschillende letters bevatten.
Daardoor kun je in de eerste twee woorden al veel letters vaststellen of elimineren.
Ik bedoel dus dat je per beginletter twee woorden uit je hoofd leert die je gelijk veel informatie geven.
Die woorden zou ik opzoeken in een woordenboek, of teksten lezen en daaruit woorden halen. Of zelf puzzelen, met zoveel mogelijk verschillende letters woorden maken en die checken in een woordenboek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het enige waarmee je sneller en beter kunt worden in Lingo, is het hebben van een grote woordenschat. Je kunt wel vijf (zes, zeven) letterwoorden gaan leren (in het woordenboek staan er een heleboel), maar er zijn ook veel verbuigingen en vervoegingen bij, dus dat schiet niet op. De stroom woorden is schier eindeloos.

Het beste kun je dus veel en vaak lezen, gewoon voor je lol, dan vergroot je en passant je woordenschat EN je woordbeeld, zodat je vele malen sneller woorden gaat herkennen als je er maar 1 of 2 letters van ziet. En dat geldt eigenlijk voor alle woordspelletjes : veel doen / oefenen helpt, maar gewoon een heel grote woordenschat hebben (die je gewoon door te lezen -ook ingewikkeldere teksten met minder gangbare woorden - kunt opdoen) , daar kan geen oefening tegenop.