Wat is een leuk spel wat je met iemand kunt doen met zo min mogelijk attributen?

Bv. tikkertje of verstoppertje.
Maar dan iets wat niet zo heel bekend is.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.2K
AWM
14 jaar geleden
Dus niet "Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet" ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of schipper mag ik overvaren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag wel, maar dat ken ik al...
Ik moet straks wat kids bezighouden.

Het beste antwoord

Ik zie ik zie wat jij niet ziet.
Titels van films, boeken, e.d. uitbeelden (ben de naam ff vergeten)
Kamer opruimen en afwassen.
O ja .. doktertje spelen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

zand, papier, schaar, steen. (Bekend spel met handengebaren)
Verleg je pijngrens (kan met voorwerp, maar met handen tikken is afdoende)
Haasje Over (oud hollands bukken en springen)
Stalkertje (Dan ga je constant 20 cm achter iemand lopen bij 30 cm ben je af)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Taalspelletjes.
Zoals:
-konijn nijlpaard dromedaris stekelvarken neushoorn
-scheveningen nijkerk krommedijke enkhuizen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doen, durf of de waarheid. Ik weet het, kinderachtig, cliche, maar stiekem wel heel erg leuk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De stoelendans,laat de kinderen een rondje lopen om de stoelen ,die in een kring staan,als je 10 kinderen hebt,staan er maar 9 stoelen,ieder keer valt er een kind af,en ook een stoel minder bij de volgende ronde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
twister, tenminste als je leuke medespelers hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Truth or Dare... (mag toch wel als bekend verondersteld worden wat dat is)

Toegevoegd na 7 minuten:
En dat spel kun je nog spelen totaal zonder enig attribuut...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij deden vaak waarom en omdat. Je pak een papier en begint een zin met waarom, die zin vouw je dan weg, zodat hij niet meer te lezen is en dan geef je het papier door. Dan ben je een een zin met omdat en doe je hetzelfde, net zolang tot het papier vol is. Dan uitvouwen en voorlezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Woord doorgeven, in een kring als eerste een zin in het oor van de volgende fluisteren, die geeft het weer aan de volgende door en dan afwachten wat er bij de laatste uit komt.

- Als er alcohol gedronken mag worden, kaartje blazen.
Een borrelglaasje met drank neerzetten, stapel speelkaarten erop en dan om de beurt tegen het stapeltje blazen. diegene die de laatste kaart eraf blaast, moet het glaasje leegdrinken. (wordt steeds leuker want het blazen wordt steeds moeilijker)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spel der liefde... Heb je niets anders bij nodig dan elkaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoenen… (mag toch wel als bekend verondersteld worden wat dat is)

Toegevoegd na 7 minuten:
En dat spel kun je nog spelen totaal zonder enig attribuut…
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krantenmeppertje, zoek de moordenaar, de verborgen dirigent, alle vogels vliegen, zakdoekje leggen, zeg niet ja & zeg niet nee, telefoontje, schipper mag ik overvaren, de mosselman, levend stratego, water vuur en spons, vlag veroveren, het smokkelspel

Ik ga ze nu niet allemaal uitleggen, maar wil dat bij echte interesse op aanvraag via een pb wel doen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heb ik in mijn hoofd?
Je neemt iets in gedachten en geeft een hint. De rest moet er dan via vragen stellen achter komen wat je in je hoofd hebt. Degene die het raad mag als volgende iets verzinnen.

Dit kan net zo moeilijk gemaakt worden als je wilt.

Wat ook leuk is, is een elastiekje (niet te klein) om je hoofd, net onder je neus en oren, en die dan met alleen bewegingen van je gezicht en hoofd omlaag naar je nek proberen te krijgen. Erg komisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sexspelletjes!