Harten zijn elk 1 punt waard en de schoppen vrouw 13 punten.
Het gaat erom wie uiteindelijk de minste punten heeft.
Verzamel je in 1 potje alle 26 punten, dan krijgen al je medespelers 26 punten.

Althans, dit zijn de spelregels voor het hartenjagen op de computer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook in het echte hartenjagen is dit de puntentelling. +1 dus!

Andere antwoorden (4)

alle hartenkaarten zijn 1 punt waard en de schoppen vrouw 13 punten. het is de bedoeling zo weing mogenlijk punten binnen te halen bij de slagen.

er is wel 1 optie waarbij het intressant is punten binnen te halen nl. alle punten (alle harten plus de schoppenvrouw) in dat geval krijgen je tegenstanders allemaal 26 punten en jij niets.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het spelen dat je zoveel mogelijk harten nodig hebt of zo min mogelijk (zo min mogelijk is het meest gespeeld).

Iedere harten kaart is 1 punt waard. Maar er zijn 2 kaarten waar een iets andere puntentelling bij is, en als ik me het goed herinner zijn dat klaver boer (2 punten) en schoppen vrouw (5 punten).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles klopt wat er gezegd is, het wordt op meerdere manieren gespeeld. m maar meestal dus zoals op de computer 1 punt voor de Harten en 13 punten voor Schoppenvrouw. als je alle punten (dus niet de slagen) zelf binnenhaalt krijgen de andere spelers 26 punten erbij en jij dus niets! het spel is klaar als er 1 speler is die de 100 puntengrens bereikt heeft. dat is de verliezer. Het gaat er dus om dat je zo weinig mogelijk punten verzameld en de anderen probeert juist punten te geven. Deze "strafpunten' worden dus per persoon opgeschreven! Als je bijhoudt hoe de stand is kan je e.e.a. een beetje "sturen" door, als er een kaart gevraagd wordt die jij niet hebt, die persoon juist een Hartenkaart of Schoppenvrouw te geven! Dus punten "aan te smeren"
Als de kaarten gedeeld zijn (alle kaarten) kan je afspreken dat er 3 kaarten naar links worden doorgegeven, je kan dan slechte kaarten weggeven maar hebt ook kans dat je slechte kaarten van je andere buurman krijgt. Je weet dan wel waar je bijv. Schoppenvrouw naar toe hebt gedaan.
Succes bij het spelen.
Pieter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij spelen een hier nog niet genoemde variant van hartenjagen.
Alle harten (kaarten vanaf 7 en hoger in het spel) zijn 1 punt
Klaverenboer 2 punten / Schoppenvrouw 5 punten.
Dus per beurt 15 punten.
Eerst moet je zo min mogelijk punten zien te halen, of juist "pitten", d.w.z., alle punten in het spel binnenhalen, waardoor jij geen punten krijgt en de 3 anderen 15 punten.

Vervolgens, als een van de spelers de 50 punten heeft bereikt gaan wij weer terug. Dan spelen wij het omgekeerd, nu moet je zo snel mogelijk alle punten juist zien binnen te halen en als eerste op de nul punten uitkomen.

Hartstikke leuk.