Waarom maken pokerspelers geluid met hun fiches?

Een enkele keer zap zelfs ik op TV langs een pokerprogramma. Waarom maken die koele pokeraars zo'n zenuwachtig geluid met hun fiches?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh ik irriteer me daar altijd heel erg aan, hoor alleen nog maar dat geluid!

Antwoorden (3)

om de anderen nerveus te maken,
en even laten zien hoeveel ze wel niet hebben.
of misschien om aan te geven dat iemand wel wat mag opschieten, net zoiets als even met de vingers tikken
13 jaar geleden
Sommigen zullen zich beter kunnen concentreren door met hun fiches te spelen.
Anderen zullen het doen zodat ze iets te doen hebben tijdens het wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is een gewoonte die ze zichzelf hebben aangeleerd.
ook is dit om de andere spelers uit hun concentratie te halen.