Vraag voor mensen die de Rubik's Cube kunnen oplossen

Hallo allemaal,

ik kan de Rubik's Cube oplossen, maar nu heb ik het al een paar maanden niet gedaan. Ik ben een algoritme vergeten en dat is de laatste om de middelste blokjes van de bovenste rij goed te draaien. Ik weet dat je een van de middelste blokjes goed moet hebben en dan de andere drie met of het algoritme om ze tegen de klok in te draaien met de goede kant (die niet verkeerde midden blokje heeft) voor. Met de klok mee moet je hem omdraaien zodat de goede kant achter zit en dan was het een ander algoritme. Er zijn veel verschillende algoritmes om dit op te lossen, maar ik wil graag die waar ik aan gewend was. Er zit zeker niet in dat je de achterkant moet draaien. Soms lukt het wel 'op gevoel', maar kan ik het niet onthouden. Beide algoritmes die ik zoek beginnen met twee keer rechts. En dan is het alleen maar een combinatie van de bovenste laag en de rechts op een of andere manier draaien. Ik hoop dat iemand weet welke algoritmes ik bedoel.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn manier was altijd de stikkertjes er af te halen en op de goede plek te plakken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Bizjou Ja inderdaad...

Het beste antwoord

Ok daar gaat ie.... Blauw naar voor Geel boven wit onder... En dan nu het ritme.

De voorkant 2 x draaien

De bovenkant draaien naar de kant van de kleur van het middelste blokje

Recht 1x naar voren

Links 1 x naar voren

Voorkant 2 x draaien

Rechts 1 x naar achter

Links 1 x naar achter

De bovenkant de kant op draaien als de eersre ritme dat zou het moeten zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oplossing
Interessant om te weten is dat een kubus maar liefst 43.252.003.274.489.856.000 verschillende posities kan aannemen, waarvan 1 de oplossing is!

Wil je de oplossing weten, klik dan op onderstaande link.

http://hobby-en-overige.infonu.nl/spellen/17871-rubiks-kubus-oplossen.html