Dat is Halma , zie voor spelregels de link.

Toegevoegd na 53 minuten:
Bovenste is ook Halma alleen in een andere vorm, het bestaat ook nog in de ster vorm.

Toegevoegd na 53 minuten:
Bovenste is ook Halma alleen in een andere vorm, het bestaat ook nog in de ster vorm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenste is geen halma.
Het bovenste spel is volgens mij Solitair[e]. Je zet pionnen op het hele bord, behalve in het middelste rondje. Dan ga je net als dammen telkens over een pion heen naar een lege plek, waarbij de pion waar je overheen ging verwijderd wordt. De kunst is om bij de laatste sprong weer precies op het midden uit te komen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt op zich wel maar dit bord heeft ook nog een afwijkende kleur op een deel van het veld. Ik had dit spel vroeger in mijn spellenmagazijn en daar kon je nog wat extra's mee. Bij het gewone solitair spel heb je dat niet nodig. Heb er lang naar gezocht, ook wel plaatjes gevonden maar kan niet vinden wat je nu met die rode stukken moet, dat was volgens mij een extra spel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het een extra spel is ,klopt ,want er zijn meer solitaire varianten ,volgens het boekje met de spelregels!