Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Dat is Halma , zie voor spelregels de link.

Toegevoegd na 53 minuten:
Bovenste is ook Halma alleen in een andere vorm, het bestaat ook nog in de ster vorm.

Toegevoegd na 53 minuten:
Bovenste is ook Halma alleen in een andere vorm, het bestaat ook nog in de ster vorm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenste is geen halma.
Het bovenste spel is volgens mij Solitair[e]. Je zet pionnen op het hele bord, behalve in het middelste rondje. Dan ga je net als dammen telkens over een pion heen naar een lege plek, waarbij de pion waar je overheen ging verwijderd wordt. De kunst is om bij de laatste sprong weer precies op het midden uit te komen.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt op zich wel maar dit bord heeft ook nog een afwijkende kleur op een deel van het veld. Ik had dit spel vroeger in mijn spellenmagazijn en daar kon je nog wat extra's mee. Bij het gewone solitair spel heb je dat niet nodig. Heb er lang naar gezocht, ook wel plaatjes gevonden maar kan niet vinden wat je nu met die rode stukken moet, dat was volgens mij een extra spel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het een extra spel is ,klopt ,want er zijn meer solitaire varianten ,volgens het boekje met de spelregels!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding