Wat is een leuk spelletje om te doen?

Niet een spel om te kopen, maar gewoon om thuis met bijvoorbeeld pen+papier te doen met 2+ mensen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Neem een krant erbij en prik met je ogen dicht een letter.
Schrijf zoveel mogelijk woorden op die met deze letter beginnen in een bepaalde categorie zoals; plaatsnamen in Nederland of de wereld. Zet er een eierwekker, zandloper ofzo bij en probeer zo veel mogelijk steden/dorpen te bedenken binnen de tijd. Is de tijd om, dan leest de een voor wat hij/zij heeft opgeschreven. Daarbij wordt afgevinkt wat hetzelfde is ( het is niet moeilijk voor te stellen dat jullie allebei bij de 'A' Amsterdam hebben staan)
De ander zegt nu wat hij/zij heeft opgeschreven wat overgebleven is en op het laatst worden de overgebleven woorden als punten gemarkeerd. Wie de meeste opgegeschreven heeft die de ander niet heeft is de winnaar.
Zo kan je dat doen met bijv. categorie bloemen en planten,
Automerken, rivieren en waters, groente en fruitsoorten,filmsterren, zangers/zangeressen en ga zo maar door. Ik speelde dit altijd heel vaak met mijn zoontje toen hij nog klein was en soms doen we het nog wel eens, hij zit alleen nu voor zijn examen, dus zijn er natuurlijk andere prioriteiten. Toch komt hij af en toe nog wel eens met pennen en papier en vraagt dan; "mam, heb je zin"? Ik weet dan precies wat hij bedoelt! Kan ik mijn hercencellen weer eens laten werken op een leuke manier.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

galgje heb je alleeen pen en papier nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ouderwetse spellen zoals galgje,, of jongens/meisjes.
Dan schrijf je boven aan een blaadje, jongens - meisjes - dieren - merk - stad (of dergelijk iets anders). En dan telt 1 iemand in zijn hoofd dus niet hardop het alfabet en dan zeg een ander stop en die letter waar die was is de begin letten van een jongensnaam etc. En als je voor alle dingen (jongensnaam meisjesnaam etc.) iets met die beginletter hebt erzonnen moet iedereen stoppen en dan kijken o het allemaal klopt. Voor elk antwoord goed krijg je 10 punten en als je hetzelfde als een ander hebt 5 voor elk onderdeel. Dat kun je heel vaak doen en uiteindelijk alle punten bij elkaar optellen! Dan heb je een winnaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
boter-kaas-eieren

http://www.funnygames.nl/spel/boter_kaas_en_eieren.html

zeeslag

http://www.projecten.ou.nl/mathcad/Kennisbank%20wiskunde/kaart-assenstelsels-k/Zeeslag.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kamertje verhuren
Duur : 15 min.
Aantal : 2 tot 4 spelers
Opmerking :

Pak een stuk papier en teken hierop een vierkant van 8 bij 8 puntjes. Je mag nu ombeurten een lijntje tussen twee punten trekken. Maak je een vierkantje vol dan schrijf je er de eerst letter van je naam in, en mag je nog een lijntje trekken. Als er geen lijntjes meer te trekken zijn heeft hij/zij met de meeste vierkantjes gewonnen. Als er meerdere spelers mee gaan doen, maak dan het vierkant een stuk groter (12 bij 12 of 16 bij 16 puntjes)

ps gewoon ruitjespapier gebruiken is nog handiger natuurlijk
anneliez