Hoe zorg ik dat mijn idee (ontwerp) van een bordspel in de winkel komt?

Ik heb een leuk bordspel ontworpen/bedacht gewoon voor de lol maar het is zo leuk om te spelen dat ik wil dat het verkocht wordt in winkels zodat het een beetje bekent wordt maar ik heb hier helemaal geen ervaring mee hoe kan ik zorgen dat het in de winkel komt? En kan ik er dan ook mee verdienen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het ligt er natuurlijk aan wat voor soort spel het is, maar bij de spellenuitgeverij 999games kun je 4x per jaar je spel op een soort beurs je spel introduceren en als het dan wat is wordt het misschien uitgegeven.
Hier meer info over het uitgeven bij 999games: http://www.999games.nl/pages/over-ons/jouw-spel-bij-999-games.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan zou je je idee naar Hasbro of een andere bordspel-fabrikant moeten sturen en vragen of ze het wat vinden en of ze het willen produceren. Je kan, als je het de moeite waard vind, patent aanvragen zodat alleen jij het mag (laten) produceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst onderzoeken of het al niet bestaat.
Direct naar een octrooibureau gaan om patent aan te vragen.
Heb je de papieren binnen waaruit blijkt dat jij alleen het patent daarop hebt, dan kan je de boer op langs spelletjesfabrikanten.

Succes.