Hoeveel kans maakt een professioneel pokerspeler tegen een amateur?

Met mijn vrienden vind ik het leuk om van tijd tot tijd een pokeravondje te houden. Tijdens een project speelde iemand mee die online geld verdiende met pokeren. Pokeren in het professionele circuit vind ik uitermate vervelend om naar te kijken. Iedereen is alleen maar aan het tellen en aan het kansberekenen. Wij hebben die avonden hem volledig weggespeeld omdat wij het af en toe leuk vonden om hoog in te zetten met slechte kaarten, bluffen. Hij kon het niet uitstaan dat wij met zulk gebrek aan logica speelden, wat het juist voor ons leuk maakte! Uiteindelijk speelde hij niet meer mee omdat wij ons niet aan "de regels" hielden, terwijl we hem leeggeroofd hadden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Naast eerder genoemde redenen, is deze speler geoefend in online poker, dat is best iets anders dan 'real life' poker. Jullie kennen elkaar vrij goed en passen je spel daarop aan, hij kent jullie misschien iets minder goed en speelt volgens de "regels van het online poker". Hij gebruikt daarmee allerlei verbale en nonverbale informatie niet, waar jullie wel gebruik van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Een amateur pokerspeler kan (met wat geluk) winnen van een professionele speler, omdat poker niet puur een vaardigheidsgame is.
Daarnaast is bluffen een onderdeel van poker, dus hoor je daar als professionele speler rekening mee te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel dat hij niet op de personen en alleen maar de kaarten let, omdat hij dit juist online speelt. Dat is zijn gebrek, daarom hebben jullie gewonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf speel ik ook online poker voor geld en speel ik regelmatig met vrienden. Het leuke en moeilijke is dat als je aan de tafel zit je beter moet opletten omdat je nu mensen ziet en zij jou ook zien.

Als een pokeraar gewoon zijn eigen spel blijft spelen dan pakt hij jullie vanzelf als jullie bluffen. Hij krijgt dan vanzelf een pocket pair in handen en gaat dan mee over eroverheen en dan zijn jullie weg. Het is dus door zijn frustratie dat hij niet gewonnen heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn idee...
Eén keer lukt dat en wint de amateur, juist omdat er geen logica in zijn spel zit. Maar profs winnen meestal.Heb eens een winnaar gezien die totaal geen emotie had bij de uitreiking van zijn prijs. te gek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zit zelf op een pokersite, waar enig onderscheid word gemaakt tussen de amateurs en die gene die het pokeren wat meer onder de knie hebben. Met dit verschil dat IEDEREEN op de eerste van de maand weer met 500 begint. Ongeacht je aantal op de laatste van de maand...

In de tweede groep speel ik nu een aantal maanden mee. En wat me opvalt is dat je met een laag puntenaantal gewoon even naar de amateurs gaat om daar grof te scoren...

Maar ik hanteer wel één standpunt: "Bluf NOOIT op de River"(laatste kaart)

Pokeren draaid globaal gezien om bluffen. En wat de zogenoemde profs doen is weg gaan met een pre flop als daar niets bij zit van 10, of hoger. Terwijl je met een pocket 2 best wel kan winnen...

Toegevoegd op 27-05-2009 10:48:23
O ja...

Ik speel 1 keer per jaar poker aan een echte pokertafel op de BKD in 't Mecc in Maastricht op de stand van pokerles.nl

Dit is echt fantastisch...