Mijn MicroSd kaartje wordt niet gelzen, het is er eentje voor een Nintendo ds. Ik heb 'm op de ds zelf geformateerd, maar nog geen verschil.

Ik was bezig nieuwe spellen op mijn sd kaartje te zetten toen er opeens stond dat er geen bestanden meer opstonden. Ik haalde het kaartje eruit, stopte het in mijn ds om dit te controleren en toen kwam hij niet verder dan Loading ... Weer opnieuw in de pc gedaan, en toen werd het kaartje niet meer gelezen. Misschien ligt het aan de sd reader, want ook andere sd kaartjes leest de reader niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
heb je wel veilig verwijderen gedaan voordat je het kaartje uit je pc haalde? Geheugenkaarten en usb-sticks kunnen kapot gaan, of de data corrupt, als je ze niet veilig verwijderd.
Kimath
13 jaar geleden
Als andere kaartjes ook niet meer werken, is waarschijnlijk je reader kapot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb hem inderdaad niet veilig verwijderd, deed ik eigenlijk nooit omdat ik er nooit problemen mee had. Beetje naïef zo achteraf. Maar, jou advies is. nieuwe reader aanschaffen?
Kimath
13 jaar geleden
Ik zou een nieuwe reader aanschaffen, ik denk dat die kapot is. En volgende keer maar wel veilig verwijderen doen, er is een kleine kans dat je pc nog bezig is met je data op de schijf, als je die er dan net uithaalt, kan de data kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, dankjewel!

Antwoorden (1)

Probeer het SD kaartje eens in een andere pc of laptop.
Opnieuw formateren en dan kijken of je reader de SD kaart weer leest. Kijk ook even of het lipje links op de SD kaart niet op lock staat. Succes.