Waarom horen mijn online medespelers zichzelf met echo als we met elkaar praten?

Sinds ik een nieuwe controller heb (PS controller die ik op mijn PC laptop gebruik) horen mijn online medespelers een heel vervelende echo van zichzelf, waardoor het onaangenaam praten is.
Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen. Ik had dit niet met mijn vorige controller (xbox controller). In beide controllers stop ik de mini jack vooraan in de controller.

een jaar geleden
1.8K
TurfGraver
een jaar geleden
Audio instellingen.
Goeievraagstell
een jaar geleden
Ik weet wat je bedoelt, natuurlijk heb ik de audio-instellingen doorlopen en niks gevonden, en het zou ook niet verklaren waarom het met mijn xbox controller wel goed gaat maar niet met de ps controller
Peel50
een jaar geleden
Waarschijnlijk staat jouw headset te hard zodat de microfoon het geluid daarvan opvangt en dus weer terug de party in stuurt. Oplossing: headset zachter zetten of de mic iets verder weg houden.

Antwoorden (2)

Het komt mogelijk door de microfoon, die in de PS-controller is ingebouwd.
Deze microfoon vangt de stemmen van de andere spelers ook op en stuurt dat geluid ook weer hun kant op, net zoals deze dat met jouw stem zou doet.
Ik heb gekeken of je deze microfoon uit kunt zetten, maar in de meeste gevallen lukt dat alleen op de PS-console zelf. Je zou kunnen kijken of op je controller een mute-knop zit. Hiermee zou je de microfoon uit kunnen schakelen. Als een mute-knop op de controller aanwezig is, zit deze meestal vlak onder de knop met het PS-logo.
Toegevoegd op 17 april 2023 03:14: tekst
een jaar geleden
Dit kan verschillende oorzaken hebben, zoals een slechte internetverbinding, verkeerde instellingen van de microfoon of speakers, of het gebruik van een headset die niet goed is aangesloten. Probeer deze problemen op te lossen om de echo te verminderen.
10 maanden geleden