Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel ds spelletjes kan er op een kaartje van 8 GB?

Ik krijg zo'n kaartje maar wil graag weten (vraag hierboven)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een gemiddeld spel is 32/64MB groot neem dat ze 50MB gemiddeld zijn dan. 8000/50=160 spellen.

Toegevoegd na 30 minuten:
Net een lijst van 68 spellen gedownload.

1x256MB
9x128MB
27x64MB
16x32MB
6x16MB
9x 8MB

Totaal 3,72GB (gem. 55MB)

Zoals je ziet zijn 256MB spellen uitzonderingen en zijn er relatief weinig 128MB spellen. Het gros zit in de 32MB/64MB.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, je bent me altijd voor :P Goed antwoord duim omhoog.

Andere antwoorden (5)

Verschilt heel erg in hoe groot de spellen zijn. Heb je allemaal grote spelen gok ik rond de 20 heb je allemaal klieine spellen rond de 40.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
één ds spel is zo rond de 500 mb dus er kunnen zo ongeveer 17 spellen op, genoeg speelplezier :D
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry maar dan zit je er echt naast, spellen zijn meestal niet groter dan 100MB, je zegt 500mb maar je bedoelt 500MB want 500x17=8500MB.
Gemiddeld zijn DS, DSi of 3DS games rond de 128MB. er zijn echter uitzonderingen: de meeste recente Pokémon games zijn van 256 of 512 MB, ik herinner me zelfs een spel (geen Pokémon) van 1GB. en onlangs verscheen er een artikel op Tweakers.net van een spel dat 4GB zou worden.

Officieel gezien is er tot nu toe geen enkel spel boven 2GB uitgekomen (maximum capaciteit toegelaten door Nintendo op de spelcartridges), maar om voor de toekomst klaar te zijn antwoord ik nu al maar dat er ook 4GB spellen (en groter) zitten aan te komen.

Momenteel kan je op een kaartje van 8GB dus afhankelijk van de grootte van de spellen tussen de 6 en 500 spellen kwijt (gezien de manier van formatteren en software voor je kaartje schiet er rond de 7GB over die je kan gebruiken, commerciele GB, wat 7000MB is (7GB = 7168MB)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ds spellen kunnen heel erg verschillen met grote. Ik heb meestal 32 mb. ook een paar van 8. en echt amper van 128. je moet er iniederegeval wel 100 spelletjes op kunnen zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hang af van de grootte van de spellen, sommige nemen veel ruimte in beslag andere weer minder, verschilt best veel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding