Zonder een hdpvr (hauppage, elgato zal dat niet gaan, je kan natuurlijk proberen het met een video camera het beeld op te nemen ?
Maar dat zal waarschijnlijk geen mooi beeld en geluid geven
Gameplay opnemen is toch een vrij prijzige bezigheid.
Je zal toch minstens een quad core pc met flink wat RAM nodig hebben niet alleen voor de opnames maar juist ook voor het converteren en editen van je video's
met een goed videoedit pakket (dat ook niet gratis is)
Anders is het heen en weer schuiven van files en converteren renderen editen een langdurige bezigheid. me en intel dual core kom je er niet tenzij je veel geduld hebt
Los nog van de juiste microfoon die je moet kopen om je eigen voice commentaar goed op te nemen. als dat je bedoeling is tenminste
Vooral als je ook nog op HD 1080 o.i.d wilt opnemen.

Dus goedkoop is relatief aan je eigen budget
maar gratis helaas dat zit er niet in