PS3 Probleem, wat kan het zijn?

Ik heb laatst een ps3 gekocht, maar ik kom er net achter dat er iets mis is met de component kabel. Ik speel namelijk altijd met HDMI. Nou heb ik gister een Easycap gekocht, en ik besloot net om die even uit te gaan testen. Software geïnstalleerd, alles aangesloten, maar ik krijg een zwart-wit beeld op mijn computer. Vervolgens heb ik een andere component kabel gepakt (die ik nog had van mijn PS2), maar met het zelfde resultaat. Toen rechtstreeks in de tv gedaan, aar zonder verandering.

Nou is mijn vraag, wat zou dit kunnen zijn, en is dit makkelijk te repareren/waar kan ik dit het beste laten repareren.

Alvast bedankt, Jasper

Toegevoegd na 11 minuten:
ik heb hem onderhand al terug ingesteld op HDMI om toch te kunnen spelen.

Maar het defect zit in de PS3 denk ik, want ik heb het met meerdere kabels geprobeerd, zonder enige verandering...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Even de PS3 uitzetten, en de Aan/Uit knop ingedrukt houden tot hij nogeens piept. Dat wel doen als de kleurige kabel erinzit.

Toegevoegd na 40 seconden:
Wat dit doet is hij hersteld de instellingen van de ingestelde kabel (in jouw geval een HDMI kabel)

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb precies hetzelfde probleem gehad en bij toeval ook een PS2 kabel gepakt hahaha maar het was gewoon even de instellingen herstellen met de bovengenoemde manier.