Welke kabel moet ik hebben voor mijn Wii?

Ik heb mijn Wii nu met een scartplug aangesloten. maar ik zie geen volledig beeld. (ik mis boven en onderkant). Misschien word dit probleem verholpen als ik HD kan selecteren? (580i) maar die optie kan ik niet selecteren.
Nu lees ik dat ik een composietkabel nodig heb om deze optie te kunnen selecteren. Als ik naar mijn aansluitingen kijk op mijn TV, dan zie ik wel 3 tulp ingangen met de code cvbs. Als ik hier op google, zegt hij dat dit een composietaansluiting is. Als ik dan vervolgens google op composietkabel voor de Wii, dan hebben deze allemaal 5 tulpaansluitingen?
Maar dan kom ik dus 2 ingangen te kort? Moet ik dan toch deze kabel bestellen en 2 stekkers niet gebruiken, of ben ik op zoek naar een andere kabel, en zoja, welke?

Toegevoegd na 5 minuten:
oh, wacht. Verkeerd gelezen, ik moet dus een component-kabel hebben, geen composiet. Die 2 haal ik altijd door elkaar.
Blijft het probleem dat ik slechts 3 tulpingangen heb. Ik heb dus alleen: hdmi scart cvbs(y) Pb en Pr.

Toegevoegd na 12 minuten:
zijn die 2 extra aansluitingen voor het geluid dan? want die heb ik dus nog wel op m ijn TV.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan geen component (YPbPr) aansluiten op een composiet (CVBS) aansluiting. Zo te lezen heb je een CRT of iig non-HD scherm dus is SCART/composiet de enige oplossing. Het beeldprobleem is wellicht te verhelpen door 4:3/16:9 te veranderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Composietvideo
http://nl.wikipedia.org/wiki/Component_video
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
OP toevoeging: Als je YPbPr hebt is het goed. De overige twee rood/wit(audio) kan je dan ergens naast de gele plug stoppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://i36.tinypic.com/6j2976.jpg Heb je zoiets? waar de Y(groen) en composiet(geel) een ingang zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja, precies. De composiet en Y is 1 en dezelfde aansluiting.
Maar volgens mij heb je in je reactie hievooral de oplossing gegeven, en kan ik dus gewoon de componentkabel bestellen, de resterende 2 is dan de audio ;-)

Antwoorden (1)

Composiet bestaat inderdaad uit 5 tulp aansluitingen. Drie voor beeld (Rood, Groen, Blauw) en twee voor stereo geluid (rood en wit). Op je TV heb je vaak een stereo ingang die overeenkomstig is met de composiet ingang. Je hebt immers beiden gelijktijdig nodig om van beeld en geluid te genieten.