Moet je je PC ombouwen om gedownloadde spellen te spelen?

Moet je het ombouwen om spellen te spelen???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (7)

nee je hoeft je pc niet om te bouwen maar vaak moet je een patch of crack downloaden om spellen te kunnen spelen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wanneer je een spel van een goede releasegroup download zit er een bestandje bij wat beveiligingen omzeild.

Bij de spelconsoles (Xbox, Playstation Wii) is het vaak nodig om je console te modden zodat gedownloade spellen wel draaien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een PC hoeft het niet. Dan heb je gewoon de juiste programma's nodig om het te kunnen draaien(virtuele schijf e.d.)+ een crack.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals de anderen hier al aangeven hoef je je pc niet om te bouwen, bij nieuwere online games werkt het zowiezo niet om gedownloade (illegale) games te spelen omdat de gameserver het spel als niet origineel herkent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft je PC zéker niet om te bouwen om welke game dan ook te spelen. Ik ga er gemakshalve even van uit dat je games bedoelt die je download via Bittorrent, Nieuwsgroepen of anderzins.

Tegenwoordig eisen games echter steeds vaker dat je het origineel hebt. Dit realiseren ze door verbinding te leggen met servers die op internet draaien.

Modern Warfare 2 is een leuk voorbeeld hiervan. Single Player kun je spelen door een 'crack' te downloaden, welke meestal bij de gedownloade versie zit. Wil je echter multi-player spelen, dan moet je eerst verbinding maken met een server op internet. Dit gaat allemaal transparant dus je merkt er zelf niets van, maar deze server controleert wel of je een originele versie van het spel hebt. Multiplayer kun je dus niet spelen, tenzij je het spel origineel koopt.

Over enkele dagen komt Assassin's Creed uit. Dit spel is een van de eerste die ook voor Single Player vereist dat je verbinding maakt met een server. Sterker nog, dit gebeurd om de paar minuten. Lukt het niet een verbinding te maken, dan sluit het spel zichzelf af.

Nadeel hiervan is, dat als de server op internet niet bereikbaar is, dan kun je het spel niet spelen. Ik heb de originele versie van Modern Warfare 2. Ik wilde Single Player spelen, zonder crack. Ook dan controleert hij op internet of je een betaalde versie hebt. Helaas was de server overbelast omdat het zo druk was, met als resultaat dat ik het spel niet kon opstarten.

Let er overigens op dat er internet winkels zijn die Modern Warfare 2 voor €35,00 leveren, waar anderen dat voor €60,00 doen. Het verschil zit erin dat die €35 spellen worden geïmporteerd uit landen met bijv. dollars. Door de gunstige wisselkoers krijgen ze de prijs zo laag en is het interessanter om games te kopen.

Op Steam staan ook regelmatig games in de aanbieden. Alle nieuwe spellen hebben daar echter de hoogst mogelijke prijs, en dan krijg je niet eens een doosje, hoesje en DVD erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee joh! Als je je CD kwijt bent of als je geen zin hebt om heletijd CD verwisselen kun je een NO-CD patch downloaden.Meestal als je een spel hebt gekocht/gedownload krijg je een afbeelding van die spel. Als je nou rechtermuis erop klikt en dan bestandlocatie klikt dan zie je allemaal files dan moet je de exe. vervangen door NO-CD PATCH.Een orgineel download link is www.thepiratebay.org daarvoor heb je bittorent nodig.
Daarop kun je games downloaden
Daarop kun je filmen downloaden

Je moet wel Winrar hebben om de ZIP uit tekunnen pakken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat hoeft zeker niet.
Ik heb een stappenplan dat misschien wel van pas kan komen :P

Downloaden:

stap 1: download Utorrent op http://www.utorrent.com/ (download programma)
Stap 2: download een torrent op bijv.
http://thepiratebay.org/,
http://www.mininova.org/,
http://www.gamestorrents.com/
of zoek torrents op
http://www.novotorrent.com/

Stap 3: open deze torrent met utorrent
stap 4: Downloaden maar
-----------------------------------
Installatie:

Stap 1: download deamon tools op
http://forum.daemon-tools.cc/announcements.php
Stap 2: mount het gedownloade bestand
Stap 3: installeer het spel
Stap 4: Kopiëer de crack op de dvd naar de installatie map of download hem, als er geen bij zit, op http://www.gamecopyworld.com/
Stap 5: Veel plezier!!!!

ps. als je bestanden hebt die eindigen op .001 .002 .003 etc, pak ze uit met winrar naar een map. Mount de iso met deamontools en ga verder met stap 3
-----------------------------------
Hulpprogramma's:

Download peerguardian 2 voor een snellere verbinding.
-----------------------------------
Overige informatie:

Op deze manier van downloaden, kun je muziek, films, dvd's foto's en meer downloaden. Kijk ben de reacties van andere mensen die de torrent heeft gedownload voor het geval dat er een virus inzit. Nadat het bestand binnen is, scan het met een virusscanner.

Veel succes!