Wat kan je met een ingebouwde Wi-Fi adapter?

Dit is misschien een domme vraag, maar toch stel ik 'm. Ik ben van plan een ps3 te kopen. Er staat dat er een ingebouwde Wi-Fi adapter in zit. Is deze adapter ervoor dat je kan verbinden met een Wi-Fi netwerk of dat het zelf de Wi-Fi 'bron' is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De Wi-Fi adapter in de PS3 is gemaakt om verbinding te kunnen maken met een draadloos netwerk / internet modem. Net als jou mobiele telefoon (waarschijnlijk) en andere apparaten zoals een tv, laptop etc. etc.
Het kan geen signaal omzetten zoals bij je modem gebeurd, die een signaal binnen krijgt van jou provider en dit "omzet" in een internet signaal waar jij met je apparatuur verbinding mee kan maken.
Het modem is de "bron" van jou Wi-Fi / internet signaal.