Is de Sims 3 schadelijk voor je computer?

Is sims 3 schadelijk voor je computer? Heb al wel eens gehad dat mijn laptop stuk is gegaan door software, weet niet of het ook door Sims kwam. Heeft iemand er verstand van?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Software is in de regel nooit schadelijk voor je PC. Uitzonderingen daar gelaten. Gamen op zich of het gebruik van je PC in het algemeen zorgt er wel voor dat deze op een gegeven moment kapot zal gaan. Gebruik=warmte ontwikkeling=degradatie hardware. Maar Sims is niet schadelijker dan enig ander stuk software.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus uit jouw antwoord kan ik wel opmaken dat het programma gewoon opnieuw kan worden geïnstalleerd? Aangezien Sims gewoon "veilig" is?
Ritsuka
10 jaar geleden
gewoon zorgen dat je het spel origineel koopt, dan kun je geen virus of zo krijgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je weet zeker dat het door "software" kwam? En je laptop was niet eens te fixen ? Anyways, als het wel toevallig kort nadat je de Sims erop hebt gezet gebeurde, is er een kans dat het schadelijk was, ja.. MITS je het niet op een illegale manier hebt binnen gehaald. Als je 'm gewoon legaal hebt, heb je 'm dan al opnieuw geïnstalleerd op je laptop/pc ? Zo ja, wat is er vervolgens gebeurd? Zo niet... then try? Want zoals MrTomaat e.d. al zeiden, is software in de regel inderdaad niet schadelijk voor je PC.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de originele Sims erop gezet. Volgens degene die mijn computer gemaakt heeft, lag het niet aan Sims. Ik sloot regelmatig mijn iPod of telefoon aan op de laptop. Toen ging mijn telefoon kapot, maar ik sloot nog steeds die telefoon aan op mijn laptop (je kon er namelijk nog wel wat mee doen) en daardoor is mijn laptop kapot gegaan. Sims kan ik dus weer installeren, als ik jullie antwoorden lees.

Antwoorden (2)

Het is in principe niet schadelijk voor je computer.
Maar als je al een hele trage computer hebt en je de Sims installeert wordt je computer er nog slomer van.
Maar als je gewoon een goed computer hebt is het niet schadelijk.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welnee. Je kunt er echt blind vanuit gaan dat EA je geen virus zal verkopen. Je betaald er behoorlijk voor. Sims is niet schadelijk voor je computer.

Wel kan je comp vast lopen of zelfs een bluescreen krijgen als je hardware er niet op gebouwd is. Maar dat maakt het spel nog steeds niet schadelijk. Het vereist gewoon meer dan jij kan verschaffen.