de bluray drive van ps3 (fat) 80 gb model maakt vibrerend ratel geluid wanneer ik een disc erin doe. Hoe kan ik dit verhelpen?

Hij maakt het geluid alleen als er een disc inzit. Dit geluid maakt de ps3 ook alleen als hij horizontaal staat. als ik hem verticaal neerzet blijft hij stil.

Toegevoegd na 2 minuten:
De vraag is verkeerd gesteld zie ik nu. Hij maakt het geluid niet als ik de disc erin stop maar als de disc erin zit en hij hem leest.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het is normaal als de cd speler een beetje geluid maakt bij het plaatsen en er uit halen van de DVD. Dit komt door het motortje die de schijf inslikt en uitspuugt.
Als dit erger is kan de dvd/bluray speler worden vervangen. Kosten zijn ongeveer 75 euro (alleen het apparaat). Let op: de lens zelf vervangen is niet voldoende aangezien dit geluid bij het inslikken en uispugen van de schijf gebeurd en niet tijdens het draaien.