Worden twee beelden bij virtual reality (oculus rift) door je ogen als 1 beeld gemaakt?

In deze video van oculus rift (De eerste echte virtual reality bril) zie je dat er twee beelden naast elkaar zijn, eentje voor elk oog: http://www.youtube.com/watch?v=1JGoBYCNH7k

Maar als je die headset dan echt op hebt, zetten je ogen/hersenen dat dan om in 1 beeld, of hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Door je hersenen worden de twee beelden omgezet tot 1 beeld in 3D, dat doen ze namelijk al de hele dag aangezien ons 3D zicht werkt dmv van de verschillen in beeld tussen je linker- en rechteroog.