Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een gele composiet kabel in een groene videoaansluiting?

In een Samsung-televisie die ik ga kopen zitten de volgende aansluitingen: Rood / Wit (audio) en Rood / Blauw / Groen. Daarnaast wil ik ook een Xbox kopen, en daar wordt een composiete kabel meegeleverd (rood, wit (audio) en geel. Kan ik die gele kabel (video) ook aansluiten in de groene of blauwe aansluiting van de televisie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat je kan doen is twee rood-wit-geel kabels gebruiken (of een rood-wit kabel+rwg). Daar gebruik je dan 5 van de 6 aansluitingen van, de kleur van de kabel maakt niet uit zolang alle kleuren van de xbox maar overeenkomen van de tv. Dus:

Groen-rode kabel-Groen
Blauw-gele kabel-Blauw

Toegevoegd na 39 seconden:
Het antwoord is dus ja, het kan, maar je moet dan wel alles aansluiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Als je het toch perse wilt, moet je op zoek naar een CVBS naar YPbPr omzetter. De inputs zijn niet rood-groen-blauw voor de volledigheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, wat je moet doen is een rgb of een hd kabel bij je xbox kopen, dat is ook aanzienlijk beter kwaliteit, dan composiet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vrager wil met component aansluiten en een composiet gemarkeerde kabel daarvoor gebruiken, dat kan gewoon(als je maar 5 tulpjes hebt). RGB-kabel is onjuist, YPbPr component is de kabel, niet RGB, ook al is YPbPr component zo uitgevoerd qua kleur (wat de verwarring groter maakt). http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding