Kan een gele composiet kabel in een groene videoaansluiting?

In een Samsung-televisie die ik ga kopen zitten de volgende aansluitingen: Rood / Wit (audio) en Rood / Blauw / Groen. Daarnaast wil ik ook een Xbox kopen, en daar wordt een composiete kabel meegeleverd (rood, wit (audio) en geel. Kan ik die gele kabel (video) ook aansluiten in de groene of blauwe aansluiting van de televisie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.6K

Het beste antwoord

Wat je kan doen is twee rood-wit-geel kabels gebruiken (of een rood-wit kabel+rwg). Daar gebruik je dan 5 van de 6 aansluitingen van, de kleur van de kabel maakt niet uit zolang alle kleuren van de xbox maar overeenkomen van de tv. Dus:

Groen-rode kabel-Groen
Blauw-gele kabel-Blauw

Toegevoegd na 39 seconden:
Het antwoord is dus ja, het kan, maar je moet dan wel alles aansluiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Als je het toch perse wilt, moet je op zoek naar een CVBS naar YPbPr omzetter. De inputs zijn niet rood-groen-blauw voor de volledigheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, wat je moet doen is een rgb of een hd kabel bij je xbox kopen, dat is ook aanzienlijk beter kwaliteit, dan composiet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vrager wil met component aansluiten en een composiet gemarkeerde kabel daarvoor gebruiken, dat kan gewoon(als je maar 5 tulpjes hebt). RGB-kabel is onjuist, YPbPr component is de kabel, niet RGB, ook al is YPbPr component zo uitgevoerd qua kleur (wat de verwarring groter maakt). http://en.wikipedia.org/wiki/Component_video