Kan een gele composiet kabel in een groene videoaansluiting?

In een Samsung-televisie die ik ga kopen zitten de volgende aansluitingen: Rood / Wit (audio) en Rood / Blauw / Groen. Daarnaast wil ik ook een Xbox kopen, en daar wordt een composiete kabel meegeleverd (rood, wit (audio) en geel. Kan ik die gele kabel (video) ook aansluiten in de groene of blauwe aansluiting van de televisie?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat je kan doen is twee rood-wit-geel kabels gebruiken (of een rood-wit kabel+rwg). Daar gebruik je dan 5 van de 6 aansluitingen van, de kleur van de kabel maakt niet uit zolang alle kleuren van de xbox maar overeenkomen van de tv. Dus: Groen-rode kabel-Groen Blauw-gele kabel-Blauw Toegevoegd na 39 seconden: Het antwoord is dus ja, het kan, maar je moet dan wel alles aansluiten.

Nee. Als je het toch perse wilt, moet je op zoek naar een CVBS naar YPbPr omzetter. De inputs zijn niet rood-groen-blauw voor de volledigheid.

Nee, wat je moet doen is een rgb of een hd kabel bij je xbox kopen, dat is ook aanzienlijk beter kwaliteit, dan composiet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100