hoe kan ik mijn wii scherm filmen ?

hallo ik zou graag mijn wii scherm willen filmen om filmpjes op youtube te zetten maar met welke apparatuur? heb wel al eens opgezocht voor easycap en dazzle maar welk apparatuur is nu het goedkoopst en waar kan ik het kopen liefst online????

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (4)

gewoon met een filmcamera of desnoods met de filmfunctie van je smartphone
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Denk je nou echt dat dit gaat werken, ik weet niet wat voor TV hij heeft maar als je een beeldscherm filmt krijg je sowieso een wazige gloed op je film. Gebruik gewoon gerenommeerd spul.
De Wii aansluiten aan een HD recorder of dvd recorder via scart of hdmi. Via een ext ingang
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je tv wilt recorden zou ik je aanraden om een HD PVR te kopen aangezien deze super goed record en voor niet zo veel geld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HD PVR niet veel geld in een zin? Die dingen kosten zo €180. Duurder dan de hele Wii zelf!
Je hebt bijv. van die capture cards. Deze heb je al voor circa €100 en neemt op in 720p wat genoeg is voor Youtube kwaliteit. Het idee werkt vrij simpel, bij de goedkoopste in de reeks heb je zelfs een laptop of ander medium nodig omdat je een medium nodig hebt om het op te slaan.
Bij de capture card krijg je extra kabels om het door te lussen.

Dus vanaf je apparaat in kwestie met component kabels(omdat hij geen HDMI ondersteunt) naar het apparaat dat het geluid & beeld ertussen uit pakt en doorstuurt. Dit beeld stuurt hij door naar in dit geval je laptop of een losse harde schijf die je voor een paar tientjes al hebt. Een laptop is handiger maar moet je in de buurt van de console neerzetten want de kabels zijn vrij kort. Dan krijg je het beeld op de laptop binnen en kan je het met meegeleverde software knippen, plakken en bewerken.

Aangezien de Wii niet in HD uitzend en laat staan via HDMI werkt vraag ik me af of je misschien niet een stand-alone DVD Recorder op de kop kunt tikken en het daarop kunt aansluiten, recorden en op een DVD branden en op de PC uitlezen.
Misschien is de oplossing in de link wel beter voor consoles als de Wii(rood-geel-witte tulp).