Wat zijn de 5 grootste voordelen van een psp vergeleken met een nintendo ds? En omgekeerd?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

voordelen psp:

- De spellen zijn grafisch mooier
- ondersteunt meer bestandsformaten zoals mp3 en videoformaten
- Je kunt videobestanden downloaden van internet en bekijken
- psp slim en lite is custum firmware mogelijk (ombouwen)

Voordelen DS:
- Touchscreen voor spellen en surfen
- r4 kaart mogelijkheid
- twee schermen
- veel nieuwe spellen die uitkomen
- ingebouwde camera in dsi series

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik heb overigen de psp slim en lite in bezit gehad en ik heb nu een dsi xl. Dus daar heb ik ook mijn antwoorden op gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen van beiden, maar mijn keuze zou denk ik uitgaan naar de DS.

Waarom liever een PSP?

- Hier zit tenminste geen klep op, kan ie ook niet afbreken ;)
- Als je de controller van de PS, PS2 of PS3 uit je hoofd weet, kun je deze ook met gemak.
- Hij is wat nieuwer. Loop je weer met de tijd mee.
- Een fan van Sony zal liever voor de PSP gaan, hij heeft vertrouwen in het merk.
- Dat ding is Portable, kan overal mee naartoe.

Waarom liever een Nintendo DS(i)(XL)?
- Als je een Nintendo DSi hebt, kun je mooi fotootjes maken en geluidjes opnemen.
- Er zit zo'n grappig pennetje bij, en je kun je creativiteit weer loslaten op zo'n spelcomputertje.
- Op de reclame ziet het er zo leuk uit.
- Er zijn sommige spelletjes uitsluitend voor de DS bestemd, en als je ze wilt spelen, zul je toch ééntje moeten kopen.
- De besturing is hartstikke makkelijk; pijltje omhoog, omlaag, naar rechts en naar links, 4 toetsjes aan de andere kant en klaar is Kees.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vijf voordelen per handheld ga ik niet verzinnen, daarvoor zijn er ook al genoeg genoemd.
Wel kan ik je vertellen dat ik zelf een DS heb, en dat ik veel liever een PSP had gehad.
Waarom?
Omdat het gamen met de stylus van de DS toch vaak niet zo goed functioneert. Veel games zijn niet goed uitgewerkt qua controls waardoor je soms heel onhandig met één hand het stokje moet hanteren en tegelijkertijd knoppen moet indrukken. Ook zal de wat doorgewinterde gamer het hele touchscreen gedoe onwennig vinden en liever naar de knoppen grijpen.
Daarbij komt het aanbod van games dat beschikbaar is op beide handhelds.
Puppy's zijn natuurlijk hartstikke leuk, en voor kleutermeisjes is Barbie een ware heldin, maar die tijd ben ik allang voorbij, dus grijp ik liever naar een goede strategy of shooter.
De PSP heeft een veel 'volwassener' aanbod.
De meeste games die voor de DS in de winkel liggen zijn eigenlijk niet meer dan een slechte grap.
Het touchscreen systeem wordt op een hele nare manier uitgemolken met slechte games.
Natuurlijk zijn er de Nintendo games die het altijd goed doen, zoals Mario en Zelda en Metroid, maar daarna houdt het ook wel een beetje op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De PSP is meer voor gamers die van lange uitgebreide spellen houden.
De ds spellen zijn meer korte familie spellen.

Met de PSP kan je op internet surfen.
Muziek op zetten.
Game demo's downloaden.
Radio luisteren.
En dat dubbele scherm van de ds slaat eigenlijk helemaal nergens op.

Ik heb ze alle bij maar als ik eentje weg moest doen zou ik mijn psp houden

PS:!! NU GEEN DS KOPEN!!!!!!
WACHT OP DE 3DS

Toegevoegd na 4 minuten:
Je ziet bij veel ds spellen ook dat ze hebben gedacht " we MOETEN iets met het toutchscreen doen"
Je word vaak echt gedwongen het te gebruiken terwijl het geen echte toevoeging is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voordeel:

- psp is mooier (vind ik zelf)
- er zijn meer spellen
- de spellen zijn leuker
- je kan er je muziek op luisteren
- je kan er video's op bekijken
- geluiskwaliteit is beter
- de spellen zijn mooier

nadelen:
- ds is verder ontwikkeld
- ds is in meer kleuren
- camera op de ds
- microfoon op de ds
- ds spellen zjn meer in de aanbieding..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo,

Ik heb zelf beide maar als ik er een mag kiezen ga ik toch voor de psp, want:

Voordelen psp:
- Internet
- Veel mooiere graphics
- Meer gericht op volwassenen, in ieder geval wat minder leuk voor kleine kinderen
- Je kunt hem laten ombouwen
- Je kunt er een psp camera opzetten (en dus ook weer afhalen)

Nadelen psp:
- Beschadigt best snel
- geen touchscreen
- Internet is best wel traag en kan geen arobe bestanden lezen
- Er is niet veel keus uit de spellen
- Je kunt niet spelen tijdens het opladen als 'ie helemaal leeg was

---------------------------------------------------------------
Voordelen ds:
- 2 Schermen, waarvan 1 touch
- Omdat je hem dicht kunt klappen, beschadigt het scherm niet zo snel
- Veel keus uit spellen
- Bij de dsi (en de rest) zit er een camera ingebouwd
- Gaat lang mee

Nadelen ds:
- Meer gericht op kinderen (kan natuurlijk ook voor ouderen maar meerendeels op kinderen)
- Camera is een slechte resolutie
- Bij de ds zit er geen internet op
- ds lite kleuren zijn een beetje baby-achtig (behalve zwart en wit + zilver)
- Graphics zijn minder mooi

Dus ja...