Hoe werkte de nintendo-pistool waarmee je Duck Hunt kon spelen?

Hoe "herkende" de pistool waar jij op richtte met het pistooltje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (2)

Het werkt vrij eenvoudig: Als jij schiet, wordt het scherm even zwart (dit gaat zo snel dat jij het niet zal merken). Alleen het "doel" wordt even wit. Dit witte licht wordt opgevangen door een lichtgevoeligecel in het pistool. (valsspelen kan dus door eenvoudig tegen een lamp te "schieten")
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het moment dat je schiet moet je goed kijken. Het hele scherm wordt namelijk gedurende een zeer korte tijd helemaal zwart, behalve een klein wit vierkantje waar de eend vloog.

Het pistool hoeft dan alleen maar te detecteren of hij op een wit of zwart vlakje gericht stond. ( Je kan dus valsspelen als je het pistool iedere keer op een gloeilamp richt)

Ook is leuk om te weten dat het spel vaak niet te spelen op plasma of LCD schermen, omdat het pistool het witte vakje dan niet goed kan zien.