Wat is het verschil tussen 50hz en 60hz mode, bijvoorbeeld bij videogames?

Bij veel Gamecube spellen wordt er altijd eerst gevraagd of je het in 50hz of 60hz mode wilt spelen. Wat houdt dat in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10Hz, ;).

Het beste antwoord

Heeft te maken met de frequentie van het stroomnet. Bijna de hele wereld [ook Nederland] gebruikt 50Hz. In de VS gebruiken ze 60Hz.

Toegevoegd na 3 minuten:
PAL 50Hz heeft 576 beeldlijnen
NTSC 60Hz heeft 480 beeldlijnen
60Hz zou een snellere beeld wisseling betekenen maar ten koste van de beeld kwaliteit [want minder beeldlijnen].
Het is maar net wat je prettiger vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een tv met een beeldbuis, is het dan het slimst om 50hz te doen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is het slimst. Sommige TV's, zeker oude toestellen, kunnen alleen 50hz weergeven. Dan is je keuze écht van belang. Kan jouw TV beide frequenties aan, dan maakt het ip zich niet veel uit. 50hz is in elk geval altijd een veilige keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens, wanneer je TV geen 60hz signaal aan kan, maar je zet je gamecube toch op 60hz dan maak je niet meteen iets kapot. Alleen zal je geen, of 'mislukt' beeld krijgen.

Andere antwoorden (1)

De snelheid waarmee het beeldscherm ververst.