Waarom leest PS3 een NFTS bestand niet en een FAT32 bestand wel

Graag een uitgebreide antwoord en vraag 2; wat voor type is de hardeschijf in de PS3 slim&light 320Gb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Omdat het besturingssysteem NTFS niet ondersteunt. Als hij het niet ondersteunt kan hij ook de bestanden op de harde schijf niet lezen. Dan lijkt het mij logisch dat een PS3 een harde schijf met FAT32 formattering heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sony zou voor gebruik van ntsc allerlei licenties aan Microsoft moeten betalen. Dat zou niet goed zijn voor hun concurrentiepositie op de console-markt.

De ps3 kan usb-sticks lezen in fat32-formaat, aangezien dat gebruikelijk is voor sticks. Bovendien is fat vrij van patenten. Op de harde schijf die in de ps3 zit staat een filesysteem van Sony zelf dat verder geheim is en helemaal potdicht zit met encryptie.

Toegevoegd na 2 dagen:
tikfoutje: ntsc = ntfs