Hoe kan het dat mijn wii remote niet meer werkt terwijl er niks gebeurt is en hij het eerst wel deed?

De batterijen van mijn wii remote waren leeg. Ik heb toen dus de baterijen vervangen. Maar de remote doet helemaal niks meer nu. Er knippert geen lampje of niks. De andere remote doet het nog gewoon. Ook met dezelfde batterijen... Wat kan er mis zijn en wat kan ik er aan doen?"

Toegevoegd na 20 uur:
Ondertussen maar een nieuwe remote gekocht. Maar als iemand toch nog weet wat de oorzaak is of wat ik er aan kan doen is het altijd fijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zitten de batterijen er wel goed-om in? Zo ja: Zijn de batterijen niet toch leeg?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De batterijen zitten er goed in en zijn niet leeg. In de anderen wii remote doen ze het namelijk wel gewoon. ;p

Antwoorden (2)

Heb je de batterijen er wel goed ingedaan in de wii mote en zijn ze wel vol de nieuwe batterijen het kan zijn dat ze namelijk leeg zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de batterijen zitten goed. En heb al verschillende setjes batterijen geprobeerd. Ze doen het allemaal niet. En die zelfde setjes batterijen doen het wel op de anderen remote.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan het zijn dat de wii mote stuk is
Oplossing 1:
Zit de plus en min wel goed?

Oplossing 2:
Heb je Euroshopper (of andere goedkope) batterijen gebruikt? Die werken niet (zo goed) met de Wii, omdat er minimaal 2500 mAh in moet. Ik raad je aan om een automatische oplader voor de Wii afstandsbedieningen te kopen, of anders een Varta oplader. Die batterijen hebben namelijk vaak 2700 mAh.

Als dit allemaal niet werkt, denk ik dat je Wii remote helaas kapot is. Je zal dan naar de winkel terug moeten gaan als je nog garantie hebt. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedkopen batterijen werken ook gewoon goed in een wii mote je antwoord klopt niet en praat uit eigen ervaring wat betreft goedkopen batterijen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de Wii handleiding staat dat je goeie batterijen moet gebruiken. Ik probeer de vraagsteller zo goed mogelijk te helpen door alle mogelijke oorzaken uit te sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik inderdaad wel gewoon goedkope batterijen maar die doen het ook in de anderen remote.. Ook dezelfde batterijen die het dus niet in deze remote doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, maar ik heb ook duurderen batterijen geprobeert gister en deze werkten helaas ook niet. =(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan gok ik helaas dat de de Wii remote kapot is. Zit er nog garantie op? Oh ja, branden de blauwe lampjes wel, of doet hij helemaal nix?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Terug gaan naar de winkel als je nog garantie heb zoniet zou je nintendo zelf kunnen bellen kijken wat ze nog voor je kunnen betekenen wie weet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dure batterijen of goedkopen maakt echt niks uit ik zelf doe van de hema erin en werken prima