Hoe verminder ik de kartels op mijn xbox 360?

Deze week heb ik een nieuwe Xbox 360S gekocht met Forza 4. Maanden keek ik ernaar uit vanwege de prachtige beelden die vrijkwamen.

Nu heb ik hem op 1080p via HDMI aangesloten op een 42" full HD-tv van LG (LCD). Het beeld is echter vreselijk slecht. Het lijkt wel een spel van 10 jaar oud, zelfs forza 1 op de xbox 1 zag er nog beter uit. Het wegdek is nauwelijks te volgen, borden zijn niet te lezen, tekens op het wegdek zijn niet de zien, en de auto's zijn blokkerige objecten. Het is bijna onspeelbaar.

Forza 3 was véél en véél beter op component. Waar kan dit aan liggen? Welk soort aansluiting geeft het beste beeld, HDMI, VGA of component?

De instellingen van m'n xbox en tv heb ik al op zoveel mogelijk verschillende standen gehad, haalt niks uit...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dit het beste is, wil ik niet weten hoe de anderen eruit ziet. En forza 3 op component was veel mooier dan 4 op hdmi.

Het beste antwoord

Ik weet bijna wel zeker dat je hdmi kabel kapot is.(kan ook gebeuren met een nieuw gekochte) maar ik zou toch even in de instellingen van je xbox kijken. Bij 'mijn xbox' en dan naar links staat een kopje 'instellingen' kijk even op welke stand je xbox staat. 480p 720p of 1080p. Als het op 1080p staat moet je hem ff op 720p zetten. Blijft het zo lelijk, zou ik terug gaan met je kabel of zelfs je xbox en hem in de winkel laten controleren. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat had ik al geprobeerd ja, helpt niet echt. Het upscalen wordt heel slordig gedaan, zo lijkt het. Nu staat alles op 'auto' op de xbox, zowel de resolutie als kleuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de tv zelf staat op 'game'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt niet aan de 'game' instelling. Dat is alleen maar de kleuren waarde van je tv. Levendig/natuurlijk vind ik trouwens de mooiste op een LG. Maargoed als je dat allemaal goed hebt gedaan zou ik een nieuwe kabel regelen. Als je de hdmi nieuw hebt gekocht moet je m laten omwisselen. Zo niet moet je gewoon de goedkoopste kopen bij bijv. De media markt of iets dergelijks. Laat je niet verleiden voor een duurdere. Slaat volkomen nergens op want hdmi is een digitaal signaal en er zijn geen gradaties in digitale signalen! De verkoop smoes wordt de dokte van de kabel maar daar heb je niets aan als het achter je tv hangt. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu een HDMI-kabel van Action, gewoon de goedkoopste. Ik weet dat er geen verschil in hoort te zitten, maar met mijn geluk heb ik net een maandagmorgenkabel getroffen. Ik zal een andere proberen en anders een VGA zien te ritselen.