Onze Wii toont geen kleuren meer, alles is in zwart-wit. Wat te doen?

Wij hebben een paar maanden geleden onze Wii van beneden naar boven verplaatst. Toen was het beeld opeens zwart-wit, maar dat hebben we weer goed gekregen. Nu hebben we hem gisteren weer naar beneden gehaald, maar het beeld is weer niet in kleur.
Stom genoeg heeft niemand meer enig idee hoe we dit probleem de vorige keer hebben opgelost. Iemand ervaring die dit nog wel weet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je Wii weggooien en een PlayStation kopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je hem aangesloten met scart(21 pins) of tulp(rood/wit/geel) of met een coax stekker (rondje met rondje erin) ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tulp. Maar ik weet al hoe het komt: In mijn tv boven zitten 3 gaatjes, dus daar deed hij het wel gewoon goed. Maar beneden zitten er 5 gaatjes in, en het snoertje heeft maar 3 stekkertjes. (Okee ik weet dat ik nu heel erg klink als een digibeet) Eerst waren dit er ook 3, maar we hebben een nieuwe tv beneden. Vandaar.
We hebben net een nieuwe kabel besteld, met 5 stekkertjes.

Antwoorden (2)

Weet je zeker dat je tv op het goede kanaal staat? Je kunt beter even alle kanalen langs gaan, want soms doet ie het op een kanaal ik zwart/wit en op een kanaal in kleur. Ik heb dit probleem nl. al eerder gezien met een videospeler en een xbox360.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien stuurt je wii 60hz signaal uit op een 50hz scherm (je andere tv kan wel 60hz aan) zoek dan de menu insteling. Misschien heb je toch een fout gemaakt met aansluiten. Kijk altijd naar de kleuren van de stekkers en ingang van je tv en mogelijke scart adapter.