Kan ik voor mijn zoontje van 5 jaar beter een Nintendo DSi XL kopen of een Nintendo DS?

Kun je tegenwoordig evenveel spellen voor de Nintendo DSi XL kopen, als voor de Nintendo DS? Heeft het grotere scherm veel meerwaarde en is er verschil in snelheid tussen beide consoles?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De grotere scherm is het enige verschil tussen de 2 consoles, en veel meerwaarde biedt het niet. Voor je zoon is het misschien wel leuk om een 'nieuwere' versie te hebben. Ik zou vooral naar de prijs kijken, qua console maakt het bijna niks uit. Er zijn trouwens flashkaarten voor allebei, dus dat maakt ook niet uit.

Het grotere scherm kijkt rustiger alleen voor kinderen in die leeftijd is de xl bijna niet te bedienen omdat hun handjes te klein zijn om bij de knoppen te komen. Ik zou in jou geval de ds of dsi kopen,en zeker niet de xl.

Voor iemand van 5 jaar zou ik nog niet de xl kopen zoals hij al zegt de gewone ds ook niet doe dan een normale dsi dat vind hij denk ik wel leuk om dan met die camera iemand te knippen en te bewerken (lachen op die leeftijd) Mijn neefje heeft die ook die is 7 en ik vind ook dat de gewone dsi het best bij hem past dus denk ik al zeker voor hem. PS koop er een flashkaart bij dan kun je gewoon spellen downloaden en hoef je niet steeds nieuwe spellen te kopen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100