Kan ik voor mijn zoontje van 5 jaar beter een Nintendo DSi XL kopen of een Nintendo DS?

Kun je tegenwoordig evenveel spellen voor de Nintendo DSi XL kopen, als voor de Nintendo DS? Heeft het grotere scherm veel meerwaarde en is er verschil in snelheid tussen beide consoles?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is een kind van 5 niet veel te jong voor zoiets?
Die moet toch spelen en knutselen,
naar de speeltuin en met vriendjes en vriendinnetjes......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat dacht je van een doos lego.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beetje jong hoor!
Mijn broertje mocht pas zoiets vanaf z'n 8e!
En dat is nog jong voor zoiets.
Er staat ook vanaf 8 jaar op dat soort
game-consoles en handhelds( zoals de Nintendo DS)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry hoor maar 5 jaar, wat moet hij in godsnaam met een computerspelletje? Laat hem lekker buiten spelen met andere kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absor, je was me voor. Ik wilde ook al 'Lego!' gaan roepen. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lego en een voetbal, daar wordt een kind van 5 gelukkig van, daar kan hij ook samen met jou of een vriendje mee spelen

Het beste antwoord

De grotere scherm is het enige verschil tussen de 2 consoles, en veel meerwaarde biedt het niet.
Voor je zoon is het misschien wel leuk om een 'nieuwere' versie te hebben.
Ik zou vooral naar de prijs kijken, qua console maakt het bijna niks uit.

Er zijn trouwens flashkaarten voor allebei, dus dat maakt ook niet uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een kind van 5 maakt het allemaal niets uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kind van 5 ziet waar zijn vriendjes mee spelen..
Kan gepest worden omdat hij de oude heeft. Heb zelf een neefje van 5 en die weet wel wat hij wil hoor ;) best slim zijn die kleintjes van tegenwoordig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ze pas 5 zijn,zijn het vaak de ouders die hiermee willen laten zien
'dat hun kind er toch echt bij hoort'!
Kinderen van 5 hebben daar nog geen kijk op.
Dat heb ik wel gemerkt met mijn broertje.
De truc is om als ouders hier niet aan toe te geven.
Dit soort ouders geeft hun kinderen op hun 7e ofzo waarschijnlijk al een mobieltje( want stel je voor dat ze er niet bij horen)
Je kan ook overdrijven.
Gelukkig zijn mijn ouders altijd verstandig geweest hierin.

Andere antwoorden (2)

Het grotere scherm kijkt rustiger alleen voor kinderen in die leeftijd is de xl bijna niet te bedienen omdat hun handjes te klein zijn om bij de knoppen te komen. Ik zou in jou geval de ds of dsi kopen,en zeker niet de xl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor iemand van 5 jaar zou ik nog niet de xl kopen zoals hij al zegt de gewone ds ook niet doe dan een normale dsi dat vind hij denk ik wel leuk om dan met die camera iemand te knippen en te bewerken (lachen op die leeftijd) Mijn neefje heeft die ook die is 7 en ik vind ook dat de gewone dsi het best bij hem past dus denk ik al zeker voor hem.
PS koop er een flashkaart bij dan kun je gewoon spellen downloaden en hoef je niet steeds nieuwe spellen te kopen.