kan je hdmi naar vga omzetten?

ik heb een beamer en die heeft alleen maar een component kabel en vga dus is het mogelijk om dvi naar vga te zetten of hdmi naar vga? en word mijn beeld dan ook beter met vga? (ps3 naar vga (beamer))

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Zoals ik het begrijp wil je je PS3 op je VGA-Beamer aansluiten, via HDMI gaat dat niet lukken aangezien HDMI geen analoog signaal geeft(in tegenstelling tot DVI-I). Wat je wel kan proberen is een speciale PS3 VGA-Kabel.

Toegevoegd na 16 minuten:
Als je bedoelt of het beeld beter wordt dan met tulp (composite) dan is het antwoord ja. 480i>1080p als waar is wat de kabelleverancier beweert en je een 1080p beamer hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

DVI naar VGA is een fluitje van een cent met een adaptortje. HDMI naar VGA is complexer, dus ik zou de makkelijkste oplossing kiezen...
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je antwoord klopt wel alleen heeft de vrager je op het verkeerde spoor gezet, de PS3 heeft geen DVI uitgang.
Ja, dit kan erg gemakkelijk met een HDMI naar VGA kabel. Deze kabel kun je haast overal kopen (zie bron)