wat moet ik nu doen ?

ik heb spellen op mijn ds gezet, maar nu geeft hij aan :

[rom loading failed ]
load rom error=-7

please reset system

wat bedoelen ze daar mee ?

wat moet ik nu doen ?

kan ik het spel ooit nog spelen ?

het bestand is nds

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Waarschijnlijk heb je het besturingsprogramma er niet goed opstaan waardoor je ds de spellen niet kan opstarten.
Heb je de spellen op een micro sd kaartje gezet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel het juiste besturingsprogramma??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je helemaal geen 1 spel meer kunt spelen is misschien je micro sd kapot.
Wat je kunt doen is alles kopieeren naar je pc en dan je microsd formateren en daarna weer alles terug plaatsen.
Ik kan je eventueel het goede opstartprogramma toesturen in een PB.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ook geen sav bestanden maar alleen nds bestanden hebben.
Sav bestanden zijn opgeslagen items als je een spel opslaat omdat je stopt met het spelen van dat spel en later verder wil gaan. Ik zou alles kopieren formateren en opnieuw erop zetten. doe dit zelf ook regelmatig omdat ik 2 kids heb die ook zo n ding hebben.
Je kan de ds resetten door de batterij eruit te halen en opnieuw terug te zetten. Dan ben je wel alles kwijt en wordt hij weer teruggezet zoals hij uit de fabriek kwam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk ga je dat spel niet kunnen spelen.
Het is oftewel een rom die niet werkt,
of niet compatibel met je ds-syteem
(door laatste update ofzo)

Toegevoegd na 35 seconden:
best een nieuwe rom zoeken van dat spel,
of gewoon kopen.