Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hooi, ik heb dus een vraag. Ik heb een Nintendo DS Lite en ik wil dus heel graag spelletjes op mijn R4 kaart plaatsen. Maar hoe moet dat? Anybody? XXX

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
987

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je moet volgens mij eerst het spel op je computer hebben staan en het er dan opzetten suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haal het micro-SD kaartje uit je R4. Stop het microSD kaartje in de meestal bijgeleverde USB-stick. Zoek de SD-kaart op in Mijn Computer, of als hij automatisch een pop-up geeft klik je mappen doorzoeken. Zet de ROM-bestanden in de juiste map

Als je geen USB-stick hebt moet je even microSD-to-SD-adapter kopen en een SD-kaartlezer gebruiken. Of een microSD USBstick kopen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Oh na de eerste zin in de eerstel alinea hoort nog: Stop de USB-stick in je computer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat MrTomaat zei klopt.

Maar ik wil toch nog iets toevoegen. Hij zei namelijk zet de ROM in de juiste map. Op zich kun je de rom gewoon in de usb stick zetten zonder verder mappen aan te maken, maar het is handig als je ze netjes in een map zet zodat je ze nog kan vinden.

Ook wil je misschien kijken voor firmware updates voor je r4. Die kun je vinden op de R4 site:

http://www.r4ds.me/

En dan wil ik ook nog een site toevoegen waar je veel spellen kan vinden:

http://www.emuparadise.org/Nintendo_DS_ROMs/32

typ gewoon de naam van het spel in de zoekbalk op deze pagina en klik op search.

Meestal zijn de spellen gezipped, als dat het geval is moet je een programma hebben om het te un-zippen.
zoals winzip / alzip / winrar / 7zip

die kun je gewoon googlen.

succes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding