Wat willen de hackers die playstation network offline halen nou precies bereiken?

Ik snap het niet ?
Willen ze nou dat er een jailbreak komt ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Jailbreak is er al, maar waarschijnlijk willen de hackers de persoonlijke gegevens van alle 70 miljoen PlayStation Network (PSN) gebruikers verkopen, aan Sony of aan een derde partij, bijvoorbeeld spammers. Een andere reden kan ik niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of het allemaal waar is of niet weet ik niet maar voor zo ver ik het begrijp zit het ongeveer zo.

1.Sony haalt de mogelijkheid weg om linux te draaien op PS3 terwijl dit voor sommigen een reden was hem te kopen.
2.Hackers gaan actiever dan ooit PS3 bestuderen en hacken deze om linux er weer op te kunnen krijgen. Deze exploits worden door andere hackers gebruikt om alles open te breken.
3. Geohot(bekende hacker) en anderen worden door Sony met enorm machtvertoon aangeklaagd.
4. Anonymous(de groep die ook CC-maatschapijen aanviel toen Wikileaks* werd gedwarsboomd) laat weten dat Sony hun aandacht heeft gekregen.
5. PSN network wordt gehackt.

Ik denk dat Anonymous wil laten zien dat grote bedrijven/overheden niet met alles weg kunnen komen. Ze spelen voor eigen rechter wat in deze misschien niet eens zo'n raar idee is aangezien grote bedrijven met hun oneindige stroom aan geld ook hun recht kunnen kopen.

Anonymous is geen onderdeel van wikileaks o.i.d. ze steunen ze in het gedachtegoed dat informatie vrij moet zijn. Ook hebben ze aangtoond dat Sony de informatie van hun klanten niet goed beveiligd heeft.

Ik weet niet voor 100% zeker of Anynomous het gedaan heeft maar zelfs Sony heeft ina een tijdje laten weten dat ze denken dat anonymous het gedaan heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een jailbreak dwing je hier niet door af, dat is iets wat hackers maken, Sony bestrijd de Jailbreaks en gaat ze natuurlijk nooit zelf maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt inderdaad.
Ze hebben de creditcardgegevens van de PSN-gebruikers hierdoor in handen gekregen en andere gegevens. Je wilt niet weten wat spamexploitanten voor een lijst van 70.000.000 emailadressen. En met die creditcard gegevens kun je ook genoeg doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als anonymous het heeft gedaan gaat het ze sowieso niet om het MISBRUIKEN van de creditcard gegevens. Als ze de creditcard gegevens hebben is dat puur om aan Sony te laten zien dat hun beveiliging te laks is. Alles wat ano doet op dit moment gaat om het dwarsbomen van Sony. Ze willen laten zien dat Sony niet zomaar alles kan flikken en dat consumenten meer rechten hebben. Het PSN hacken is gewoon de beste manier om daar aandacht voor te krijgen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nog even voor de goede orde; Jailbreak en Homebrew zijn gewoon legaal.