mijn broer is een gamefreak. hij speelt heel de dag met computerspelletjes. hij wordt vaak hysterisch en vecht veel. wat moet is doen? help my pleas!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

negeer hem.
je moet er niet meer tegen praten en praat erover met je ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
he hebt gelijk.
ik zal hem negeren.
thanks!

Andere antwoorden (3)

Vraag aan je ouders of ze jouw broer willen opvoeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is in wat minder woorden precies wat ik bedoel ;-)
Jij moet niks, je ouders moeten ingrijpen en op de een of andere manier afspraken maken met je broer over z'n gamegedrag. Probeer er zo min mogelijk JOUW probleem van te maken: jouw broer heeft een game-probleem en jouw ouders hebben een opvoed-probleem.

Als hij zich ZO laat meeslepen door z'n games dat hij hysterisch wordt als hij verliest of moet stoppen, dan heeft hij echt wel een probleem. We worden allemaal wel eens boos als dingen niet lukken, maar dat mag nooit een reden zijn om dan maar te gaan knokken met onze broers of zussen.

Ik weet niet hoe oud je broer is, als hij 20 is, kunnen je ouders er weinig meer aan doen, maar als hij een stuk jonger is, zullen je ouders toch echt de baas moeten gaan spelen, en hem b.v. computertijd / gametijd af moeten pakken als hij zich niet kan beheersen, of de computer achter slot en grendel moeten stoppen. En als dat niet werkt, kunnen ze altijd nog professionele hulp in proberen te roepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hij vaak hysterisch word en veel vecht lijkt mij niet door de games te komen. Je ouders hebben inderdaad de verantwoordelijkheid voor hem, als zij het niet aankunnen dan zouden ze met hem naar het GGZ kunnen gaan. Als hij echt gameverslaafd is dan zou een kliniek ook een oplossing kunnen zijn.