Wat is een screensafer bij rollercoaster?

Je kan screen-safers maken maar ik weet nog steeds niet wat dat is. ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, rollercoaster.
Ik heb rollercoaster tycoon 2.
Het is mij nog geen een keer gelukt om een opdracht in de goede tijd en de goed beoordeling te maken.
Jou wel?

Het beste antwoord

 screen·sa·ver [skrie:nseever] de; m -s (comp) programma dat bewegende beelden geeft als het beeld een tijdlang niet veranderd is, om zo de levensduur vh beeldscherm te verlengen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een screensaver zorgt ervoor dat jouw beeldscherm beschermd wordt. Als je je computer nl. een tijdje aan hebt staan zonder dat je je muis beweegt, loop je het risico dat de fosforlaag van je monitor inbrandt. Door er een screensaver op te zetten heb je een beeldscherm met een mooie grafische voorstelling erop die beweegt. Het is dus een beeldschermbeveiliging. Tegenwoordig heb je lCD. schermen en daarbij is het niet meer nodig. Hiermee is het inbranden van de monitor voorgoed verleden tijd.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zolang je screensaver aanstaat is het ook voor anderen niet mogelijk op je computer te kijken als je even weg bent. Die hebben dan een wachtwoord nodig om erin te komen, als je dat tenminste hebt aangemaakt. Je kunt ook ervoor kiezen dit niet te doen natuurlijk als het je niets uitmaakt.
14 jaar geleden
De antwoorden hierboven van bjorn1at2 en amc zijn correct. Vroeger was dat inbranden een echt probleem.
Tegenwoordig heeft safen een andere klank, dus even voor de duidelijkheid: dit heet niks te maken met energie zuinig zijn (energy saving), ergo het is zelfs slechts voor het milieu, want je gebruikt nu stroom terwijl het niet nodig is, een zwart scherm is al zuiniger.