Binnen de garantie: ruilen.
Buiten de garantie: er is een onderdeel dat je kan vervangen (of laten vervangen). Google ps3 yellow light of death maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt de yellow ring of death. Net als de red ring of death bij de Xbox, maar dan komt dit veel minder vaak voor. Oplossing?

Service nummer van Playstation Nederland bellen, waarschijnlijk wel ergens in je handleidingboekje of zoiets. Waarschijnlijk wordt het opsturen en laten repareren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
yellow light, niet ring ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nieuwe PS3 is het echt een ring ;P
Of je je PlayStation moet opsturen en laten repareren is de vraag, het duurt namelijk ongeveer 6 weken voordat je een andere, gerepareerde versie terugkrijgt en je het duurt vaak heel lang voordat je je spel terug krijgt. Ik heb er zelf (gelukkig) geen ervaring mee, maar ik heb vaak gezien dat het gewoon wordt aangeraden een nieuwe PlayStation te kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het volgende stukje tekst komt van 2dehands.be, ik wil er geen reclame mee maken, vandaar dat er ook geen adres of nr bij staat.

'Heb je een YLOD probleem met je ps3?

Wat is YLOD? YLOD staat voor Yellow Light of Death. Dit betekent dat je ps3 niet meer zal aangaan. Wanneer je hem tracht aan te zetten zal het rode lampje aangaan naar groen, dan naar geel en dan rood pinken. Als je dit hebt, kan dit probleem aangepakt worden! Ik kan dit probleem voor je trachten te maken. In 90% van de gevallen kan een YLOD gerepareerd worden.

Je kan dit ook laten doen voor Sony, MAAR:
- dit kost je 150€(indien je geen garantie meer hebt)
- je krijgt je eigen ps3 niet, wel een gereviseerde, DUS je hebt geen 'voorgeschiedenis' van de ps3.
- Het duurt min. 3 weken voor je de ps3 terughebt.'

Er zijn dus wel mensen te vinden die dit kunnen oplossen op een snellere en goedkopere manier.