Xbox 360 controller op pc

Ik wil graag mijn draadloze Xbox controller aansluiten op de pc maar ik wou dus weten of dat ook kan met de 2,4 GHz ontvanger van de muis

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

je hebt hier een speciale usb adapter voor nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat via Bluetooth dacht ik, in ieder geval wel met de Wii controllers, en heeft je laptop dus een Bluetooth ontvanger nodig :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat gaat niet zomaar (zonder uitvoerige technische aanpassingen).

Ieder apparaat dat is aangesloten op je computer heeft software nodig, zogenaamde "drivers" of wel aanstuurprogramma's om te functioneren.

Aangezien Microsoft de controllers niet voor dit doel heeft ontworpen en geen gebruik maakt van bluetooth, is deze software (nog) niet gemaakt of beschikbaar gesteld.

Daarnaast is er hardware nodig. Dat zowel de ontvanger van de muis als de xbox controller op 2,4 GHz werken, wil niet zeggen dat ze ook geschikt zijn om met elkaar te communiceren. Voorbeeld : Ook een magnetron werkt op 2,4 GHz.

Wel zijn er mensen die hun bedrade (USB) xbox 360 controller aan hun pc werkend hebben gekregen, met eigen gemaakte software.