Wat is een gamecube controller aansluiting?

Ik overweeg het wii dance spel hottest party te kopen. Bij de kenmerken staat echter dat de wii spelcomputer over een gamecube controller aansluiting moet beschikken? Wat is dit en hoe weet ik of over wii dat heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (2)

Er zit aan de zijkant van de wii een aansluiting voor een gamecube controller. Dat is een controller voor de gamecube, een oudere console van Nintendo. Je kan daarmee gamecube spelen en ook met sommige Wii-spellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je heb 2 wii's de Alles nieuwste wii heeft die Aansluiting niet. de oudere versie ( de staande wii) heeft ie wel boven op zit het klepje die doe je open en zie je de aansluiting. Dat spel is nu in de aanbieding bij bart smit voor 19 euro met dansmat..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK die zie ik! Had inderdaad de aanbieding bij BS gezien :-). Als ik het goed lees heb ik alleen die AANSLUITING nodig, toch niet een extra console of ander tussenapparaat, toch? Dus als ik het spel koop kan ik het zo op mijn wii aansluiten?