De DS - die de aanvankelijke opvolger was van de SP - was een vrij grote, robuuste kast.

Al vrij snel daarop ontdekte Nintendo de markt voor niet-jongere mannelijke gamers, namelijk vrouwen, meisjes en veertigplussers. Die willen niet met zo'n ruig ding gezien worden, en dus kwam de DS Lite op de markt : kleiner, compacter, leukere kleurtjes, strakkere vormgeving, kortom, een gadget waar je mee gezien mag worden, maar absoluut dezelfde technologie.

De eerste DS is eigenlijk alleen tweedehands nog aan te komen. (Zie afbeelding). De Lite is beduidend kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De DS Lite is minder dik, en daardoor beter draagbaar in je binnenzak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees hier de verschillen: http://electronica.infonu.nl/spellen-en-consoles/32323-nintendo-dsi-de-verschillen-tussen-de-ds-en-de-ds-lite.html