Wat is 'softmodden'?

Naar aanleiding van een vraag of je een wii die je hebt laten softmodden weer normaal kunt krijgen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Games
2K

Het beste antwoord

Het softmodden van je Wii stelt je in staat om back-ups af te spelen zonder een modchip in je Wii te stoppen. Ik laat je hier zien hoe en wat. Ik zet hier even de voor- en nadelen ten opzicht van het ombouwen met een modchip op een rijtje:

Voordelen

Het is gratis
Nadelen

Bij een update van Nintendo kan het zijn dat de hack opeens niet meer werkt, bij het hardware modden heb je hier geen last van.
Je moet extra handelingen uitvoeren, elke keer dat je een game wilt opstarten.
De versie die je gebruikt is bèta, dus nog niet helemaal af. Er bestaat dus een kans dat je Wii kapot zou kunnen gaan (deze kans is niet groot). Wees hiervan bewust!

Het kan dus zomaar zijn, dat je software mod opeens niet meer werkt bij een nieuwe update! Wees hier van bewust!

Toegevoegd na 2 minuten:
Een modchip (Modicifatie Chip) is een chip, die gebruikt wordt om spelcomputers te manipuleren, zodat ze geschikt zijn om (illegaal) gekopieerde spellen af te kunnen spelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Softwarematig modificeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laten instaleren van software zodat je spellen van het internet er op kunt spelen. hoe het precies werkt weet ik helaas niet. het was naar aanleiding van mijn vraag. leuk dat je daarop weer een vraag hebt gesteld. zal je vraag volgen.