Hoe zet ik een computer spel op de computer zodat ik er geen CD meer in hoef te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Games

Antwoorden (2)

Eerst aparte Folder aanmaken bij je Program Files. Dan de gehele CD daar naar kopiëren. De *.exe zoeken en daar een snelkoppeling van maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou dat is niet zo simpel: het probleem is dat veel software naar de bestanden op de cd zal gaan zoeken. Heb je de bestanden gewoon naar je harddisk gekopieerd: nou dat is dan leuk geprobeerd maar zo werkt het bij de meeste games niet.

De oplossing?

Maak een iso-image van de oorspronkelijke cd's en speel deze images af in een virtuele cd-drive m.b.v. bijvoorbeeld Daemon tools.

Met een beetje geluk werkt dat en heb je de fysieke cd niet meer nodig.
Met een beetje pech zit de beveiliging van de game erg goed in elkaar en loopt het ook bij deze oplossing wel ergens mis. Maar het is het proberen waard ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt voor dat je hier aan begint natuurlijk ook even Google naar no cd crack. Er zijn al veel games die dit hebben.