waarom doen lego games het zo vaak niet?

Gisteren een nieuwe lego game gekocht met de zoon. Uren bezig geweest om het spel te installeren. Moest een ander programma bij; steam punkt en direct x. Ding lang bezig geweest met downloaden... Na 2 uur.. en een verdrietige zoon gestopt met installatie. Waardeloos product. Het spel start steeds steam, en wanneer je dit doet blijft hij; inmiddels denk ik wel 40x direct x uploaden. Een jaar geleden precies hetzelfde gehad met lego games. Wel lekker snel geld verdienen om vervolgens kinderen zwaar teleur te stellen... Waarom doen dit soort games het zo vaak niet?

Wil je een recensie schrijven op hun homepage, moet je inloggen met je microsoft account. Account aangemaakt; krijg je te lezen dat je geen recencie mag schrijven omdat je geen eigenaar bent van het product.... Je wordt toch belazerd waar je bij staat?! Dus de enige recencie die er bij staat is van de verkoper zelf...? Nou dat is lekker betrouwbaar.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Waarom doen lego games het zo vaak niet?

Beste teleurgestelde ouder (en kind), ik denk dat je het verkeerde idee hebt opgedaan door wat vaker gebeurt bij gamende kinderen en ouders die er niet exact alles van af weten. De meest Lego games spelen namelijk prima, en zijn een van de weinige games die met een licentie juist wel leuke speelbare games opleveren.

Ik denk dat wat hier aan de hand is meer een technisch probleem is aan de kant van de gebruiker dan een falend product op zich. Wellicht is het met het rustig opnieuw proberen zo opgelost.

Steam is tegenwoordig een must-have voor PC-gamers, eenmaal een account aangemaakt hoef je je nooit meer druk te maken over het vinden van schijfjes en het bewaren van productcodes (enkel nog de inlogcode voor Steam).

Een mogelijk probleem zou al kunnen zijn dat uw PC niet overeenkomt met de specificaties die het spel stellen.
(Vraag aan u, wat zijn uw PC specificatis:
CPU
Videokaart (welke DirectX versie)
Hoeveelheid RAM)
Welke Windowsversie heeft u?

Als dat goed zit zou ik de volgende stappen proberen:
Deinstalleer het aangekochte lego pakket
Downloadt de nieuwste driver voor u videokaart (vraag hoe, maar geef dan aan welke videokaart u heeft)
Zorg voor een STEAMaccount (als u deze nog niet heeft)
Downloadt STEAM
Kijk of er een download/productcode mee is geleverd in het hoesje van de software
Voer deze in bij STEAM (vraag hoe als u dat niet kan vinden)
Nu wordt alles via STEAM geregeld.

Dit heeft weinig met LEGO te maken, veel meer met de problematiek die soms komt kijken bij Windows PC-gaming in het bijzonder.

Toegevoegd na 2 uur:
Vaak is het niet meer dan even het probleem te googlen en de oplossing die een ander gevonden heeft toe te passen.

Toegevoegd na 2 uur:
Waarom doen lego games het zo vaak niet?

Dat is in het geheel niet zo, ze doen het vaker wel dan niet. De vraag is dus waarom het bij u niet lukt. Dat is vaak op te lossen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad lag het niet aan de game. Uiteindelijk een andere laptop gebruikt waar het wel op werkte. De eerste laptop gaf steeds foutmelding dat direct x niet geïnstalleerd was. Zat m denk ik in de drivers van de AMD. (wat nog niet hersteld is) Kon mijn zoon eindelijk toch zijn game spelen.