Hoe kan je het best bedraad internet op je (slaap) kamer krijgen?

Ik heb sindskort een ps 4, zit alleen met 't probleem dat ie geen verbinding maakt. (Heb Ziggo als provider). Kan iemand mij vertellen hoe ik bedraad internet kan krijgen? en hoe ik dat moet installeren?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Games

Het beste antwoord

Het is vaak erg lastig om ethernet kabels te trekken naar andere verdiepingen. Ik neem dan aan dat de router op de begange grond is en jouw kamer op een verdieping. De meest eenvoudige oplossing zijn 'powerlines', bijvoorbeeld van Devolo. Je koopt dat twee kastjes. Een doe je in een stopcontact in de buurt van de router die je via een kort (bijgeleverd) ethernetkabeltje verbindt. Het tweede kastje stop je in een stopcontact in de buurt van je PS. Vervolgens tussen dat kastje en je PS ook weer een ethernetkabeltje en je hebt bedraad internet via het stroomnet.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De internet op de bovenverdieping is prima, alleen de PlayStation doet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, ik ga het aankomend weekend in huis halen :-D
paulus811
8 jaar geleden
Je hebt ook powerlines met wifi, je krijgt er dan een extra hotspot bij. Ik ben geen PS deskundige maar weet wel dat je voor het spelen van spellen een hoge internet snelheid nodig hebt. Als je zegt 'het is prima' kan dat zo zijn voor je mobiele telefoon, maar een spelcomputer eist een hogere snelheid dan een whatsapp berichtje. De powerlines van Devolo zijn goed, kijk even op hun site want er zijn veel modellen. Die in de link heeft wifi. Niet de goedkoopste en heb je de 1200 mbps niet nodig (dat haal je sowieso niet), dan kun je een goedkoper model nemen. http://www.devolo.com/en/Products/dLAN-1200+-WiFi-ac Heb je al eens met speedtest.net gekeken wat je wifi snelheid is?
paulus811
8 jaar geleden
je schrijft 'de PS doet moeilijk'. Mijn oplossing werkt alleen als de oorzaak van dat moelijk doen aan internet ligt. Het lost geen verkeerde instellingen in de PS of defecten op.Misschien helpt opnieuw instellen ook al. Geef m dan een vast IP adres (kun je vast wel ergens instellen)