Iemand vertelde over het spel 'wordfeud' , hoe (en waar) kan ik dit spelen met een oude desktop pc?

Ik heb een antieke desktop-pc met Windows 7 , dus dat valt weer mee, maar waar vind ik het en hoe speel ik het?
Graag uitleg in taal voor een 4 jarige ... ben bijna ex-digibeet :)

Eerder een vraag over gesteld, 4 jaar geleden , is er iets veranderd?
http://www.startpagina.nl/v/computers-internet/computergames/vraag/275742/wordfeud
in laatste antwoord is sprake van smartphone of tablet... heb ik dus niet!?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
1.5K
ronron1212
7 jaar geleden
Speel tegen 30 miljoen tegenstanders! Wordfeud is een cross-platform multiplayer puzzelspel voor Android en iPhone. Daag vrienden en willekeurige tegenstanders uit en speel tot wel 30 verschillende potjes tegelijk!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh, echt @ronron! lijkt me wel wat, nooit om een tegenspeler verlegen in ieder geval! 30 potjes tegelijk...
Nu snap ik de verslavingsgevoeligheid ook hier wel haha
Bedankt!
Ritsuka
7 jaar geleden
het is alleen voor de smartphone (of tablet) maar ik zie dat Amadea al het trucje heeft geplaatst in een antwoord.
grasmaaier
7 jaar geleden
Op een pc kun je beter webfeud spelen. Dat is vrijwel hetzelfde als wordfeud.
www.webfeud.com
grasmaaier
7 jaar geleden
is helemaal gratis en als je de reclamebanners storend vind kun je die weg krijgen met een adblocker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat, @grasmaaier, is het verschil tussen Wordfeud en Webfeud? Hoe anders, waarom al dan niet beter? N.B. ik ben een (bijna ex-) digibeet, dus graag in simpele Jip- & Janneke-taal. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jodokus Exact hetzelfde alleen is dit een webgebasseerd spel en wordfeud is een app voor Android die je dus niet kan spelen op Windows TOTDAT je Bluestacks installeert om zo op je PC Android te emuleren. Je kan alleen niet spelen tegen mensen die wordfeud spelen als je webfeud speelt.
grasmaaier
7 jaar geleden
Er zitten wat verschillen tussen woorden die wel en niet mogen. En de aanduidingen van de vakjes op het bord zijn anders.
In wordfeud is bijvoorbeeld 3 x woordwaarde aangegeven als TW (triple word). In Webfeud staat er W3. Verder zijn de spelregels precies hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@grasmaaier : duidelijk, merci!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@tomaat : heb je met Webfeud dus GEEN tegenspeler of heeft ieder spel zijn eigen honderden spelers en dus ook de mogelijkheid tot 30 verschillende potjes?
grasmaaier
7 jaar geleden
Je hebt WEL een tegenspeler, en ieder spel heeft maar 2 spelers.
Het is mogelijk om meer potjes tegelijk te spelen want sommige mensen leggen maar 1 woord per dag. :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nee, met webfeud speel je met webfeud tegenstanders. Je kan het natuurlijk ook gewoon proberen. http://www.webfeud.com Registreren en je speelt binnen 1 minuut een spelletje.

Het beste antwoord

Ja, dat kan je spelen op een oude pc met Windows 7. Daartoe moet je eerst het programma Bluestacks downloaden, zie http://www.bluestacks.com/nl/index.html
Daarmee laat je de spelletjesappwinkel namelijk denken dat jouw computer een smartphone is. En vervolgens kan je Wordfeud uit de Google Playstore installeren.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom moet ik een spelletjesappwinkel laten denken dat ik een smartphone heb? Het werkt toch of niet? En is het gratis? vergat ik nog te vragen.
of moet ik dus betalen voor dit online spel?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jodokus Wordfeud werkt alleen op iOS of Android. Dus kan je het niet spelen op een Windows-PC. Maar er bestaat dus een truc. Installeer Bluestacks en deze emuleert een Androidtoestel. Nu kan je met een google-account en bluestacks bijna alles wat je met een Androidtoestel ook kan.
Amadea
7 jaar geleden
Het is helemaal gratis, maar je moet dan wel reclame accepteren. Zónder reclame kan alleen als je betaalt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er is zowel een betaalde als een gratis versie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh, natuurlijk reclame.
Wat is de rust voor mijn ogen waard? zonder reclame? wat betaal je daarvoor en is dat maandelijks of zit je aan een jaarcontract vast?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probeer de gratis versie. De betaalde versie is eenmalig 3 euro ofzo dacht ik. Kan altijd nog.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk eerst maar of het lukt om via Bluestacks alles werkende te krijgen. 2,49 euro betaalde versie. Reclame duwt je soms een scherm voor je ogen. Verder zit er wat in een klein hoekje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is Webfeud wel helemaal gratis?
grasmaaier
7 jaar geleden
Ja, is helemaal gratis.
Amadea
7 jaar geleden
Webfeud ken ik niet, maar wel een ander gratis spel waar je niets voor hoeft te downloaden, en dat veel meer dan Wordfeud op Scrabble lijkt: het Woordspel op www.jijbent.nl
Daar kan je direct mee aan de slag!