Moet je voor het spel Minecraft een goeie videokaart hebben of een goed werkgeheugen?

Ik heb laatst een nieuwe pc gekregen en daar heb ik Minecraft op (Minecraft is een spel). Als ik Minecraft op klein beeld speel doet ie het wel een beetje (kan beter), maar als ik Minecraft op groot beeld speel dan lagg ik echt. En ik wil ook nog recorden (maakt nii uit als ik een beetje lagg heb). Mijn vraag is dus: Heb je nu een goede VIDEOKAART nodig voor Minecraft of juist een goed WERKGEHEUGEN???
Want als Minecraft sneller gaat met een nieuwe videokaart dan koop ik gwn een nieuwe videokaart (niet al te duur). Maar als Minecraft juist sneller loopt met een goed werkgeheugen dan koop ik dat nieuw.
Schrijf graag in de reactie's wat ik nodig heb!!!

Mvr. Girlie1405

Toegevoegd na 7 minuten:
PS: Ik wil niet alleen dat Minecraft het sneller doet met een nieuwe videokaart of een nieuw werkgeheugen, maar ik wil ook dat andere games het sneller doen zoals SlendyTubbies 2 enzovoort. a.u.b

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Games
3.3K

Antwoorden (1)

Minecraft vraagt heel weinig grafische kracht dus een intel cpu met intel hd graphics of een amd apu kan minecraft op hoogste resolutie spelen. Dus ik zou het RAM werkgeheugen upgraden want dan is het zicht veel groter.

Als je bijvoorbeeld kijkt naar de ps3 of psvita versie dan zie je dat je niet ver kan zien maar op de ps4 of pc versie kan je veel verder kijken.

Dus ik zou het RAM geheugen upgraden voor minecraft.

Andere games daarintegen kunnen veel meer van de grafische kaart/gpu vragen .

8gb RAM en een AMD 260x is een goede keus voor minder zware games en kan zelfs zware games draaien (op een lagere resolutie). Deze combinatie kost denk ik200 euro maar niet meer dan 300 euro.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik wil even zeggen dat diegene die dit antwoord een duimpje omlaag heeft gegeven waarschijnlijk geen geld heeft om 200/300 euro uit te geven. Dit duimpje omlaag vind ik zeer onterecht, omdat het antwoord uitgebreid is, en alles goed uitlegt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Even dat jullie het nu weten. Ik heb NU 3gb werkgeheugen. Is dat goed om Minecraft te spelen zonder lagg met groot beeld. Nee, niet echt maar moet ik dat upgraden na meer gb of gwn een nieuwe videokaart kopen??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je ram upgraden zal geen effect hebben .
capthavoc
9 jaar geleden
probeer dit eens
zoek op google op de term canirunit

Doe je scan met minecraft als game (en eventueel andere games)
en zet de resultaten hier neer
let op als je het als screenshot doet
kijk even of er prive gegevens zichtbaar zijn en verwiijderd die
met paint kan je dat met een teken stift wel censuren

Wellicht valt er dan meer te zeggen over wat je nodig hebt