Kun je met Minecraft Windows 10 Edition en Pocket Edition samen spelen op 1 server?

Hallo, ik zat erover na te denken Minecraft Pocket Edition te kopen. Nou heb ik op mijn laptop ook de Windows 10 versie staan, dus ik dacht dan kan ik met iemand samen, mijn vraag dus, is het mogelijk om met iemand met de Windows 10 versie in een server van de Pocket Edition versie te gaan of lukt dit niet? (Pocket Edition & Pocket Edition en Windows 10 & Windows 10 gaan wel samen weet ik, maar gecombineerd zit ik over te twijfelen.) Ik hoor graag een reactie tegemoet!
Groetjes!

5 jaar geleden
in: Games
9.9K

Antwoorden (2)

MC W10 edition en MCPE gaan inderdaad samen:
https://help.mojang.com/customer/en/portal/articles/2064007-minecraft-for-windows-10
Dus ja wat jij wil kan. Er is zogenaamde crossplay mogelijk met:
-Xbox One
-iOS
-Android
-Nintendo Switch

Dit kan dus niet met de reguliere PC Minecraft (de originele JAVA-versie).
5 jaar geleden
DeGelderseTrucker
5 jaar geleden
Ah, dat is mooi! Bedankt voor het zo snel reageren! Groetjes Rik
Ja het kan nu al sinds de better together update.