Bestaat er een auto leer/rijschoolspel voor Playstation + playseat?

Ik heb thuis een playstation 3 met playseat. Nu zijn er verschillende racespellen die ik erop speel, maar nu zoek ik een soort van rijschool/ rijsimulator die ik hiermee kan spelen. Dus spel met verkeersregels, instructie van situatie. Het leren autorijden.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Games
3.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Auto rijden is geen spelletje dus leer je ook niet op een game computer .
Het kan ook niet omdat je tv alleen voor je staat dus mis je alles wat aan de zijkant van je auto kan gebeuren
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met bepaalde spelen (in ieder geval voor de PC) kun je het zo realistisch mogelijk maken als je zelf wilt (ook met hardware, zoals meerdere schermen naast elkaar). Maar helemaal realistisch wordt het niet. Zelf speel ik de game Live For Speed op de PC en ook Euro Truck Simulator 2 op de PC met een stuur (met force feedback, dus de weg bepaalt net als in het echt ook de stand van het stuur). Ik vermoed dat het echte rijden er erg op lijkt, maar toch anders kan zijn. Ik denk wel dat het een goede voorbereiding is op rijlessen, maar ik heb nog nooit in het echt gereden. Volgens mij kun je pas echt een goed oordeel geven over of het realistisch is als je het zowel virtueel als in het echt hebt gedaan. Mijn conclusie: het zal vast wel helpen, maar echte rijlessen nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laatste zin: (...) echte rijlessen blijven nodig.*
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3D Fahrsimulator heb je ook in het Nederlands voor de PC en is ook te spelen met een stuur.

Antwoorden (1)

er zijn geen spellen die je leert hoe je auto moet rijden al zou het er zijn het heeft niet zo veel invloed op je rijgedrag aangezien je geen echte ervaring krijgt. het beste is om het gewoon in de praktijk uit te voeren met iemand naast je die al een tijdje autorijdt.